Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhandlingsstrategi

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er forholdsvis ny iværksætter, og køre på mit 2 år.

Her inden længe skal jeg forhandle nye vilkår og betingelser med min leverandør.

Er der nogle der kan hjælpe eller har nogle gode råd til at forhandle med leverandører, så jeg for lavet en så god aftale som muligt.

vh Nicolaj Dich

Tilmeldt 25. Aug 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bestemme dig for på hvilke punkter du ønsker at din leverandør rykker sig.

Der efter skal du prioritere dem, hvad er vigtigst for dig?

Når du har været den øvelse igennem, så kan du begynde at se på hvordan du får leverandøren til at komme dig i møde på de punkter.

De erfaringer jeg selv har gjort, er at det ikke nytter at være ultimativ i sin forhandling og at man ofte bliver nød til at give noget for at få noget. Selv når det er en leverandør man forhandler med.

Hvis prisen er det vigtigste parameter, hvad er du så villig til at give afkald på for at det stadig er en forretning for din leverandør ?

Tilmeldt 3. Feb 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for de gode råd, jeg er så heldig at jeg har fået en samtale næste uge, hvor jeg også for lidt gode råd. 

Når jeg fortæller nogle af mine kontakter, hvad jeg gør og hvad jeg for tilbage, høre jeg ofte at jeg er for bilig, Men  hvordan man griber det an og hvad man kan tilade sig er jeg meget ivivl om... så glæder mig til samtalen næste uge :-) 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Dich4690:
Når jeg fortæller nogle af mine kontakter, hvad jeg gør og hvad jeg for tilbage, høre jeg ofte at jeg er for bilig, Men  hvordan man griber det an og hvad man kan tilade sig er jeg meget ivivl om... så glæder mig til samtalen næste uge :-) 

Det virker lidt som om, du taler om en kunde og ikke en leverandør.

Uanset om det er det ene eller det andet, skal du se situationen fra modpartens side. Led efter en løsning, som giver jer begge en fordel. 
Hvis

  • du har sat din pris for lavt
  • du er sikker på, at du fortsat kan være konkurrencedygtig
  • du er sikker på, at du bidrager med meget stor værdi til din kunde

... så kan du bare sætte prisen op.

Du behøver ikke give nogen forklaring - hvis din kunde er glad for dine ydelser og afhængig af netop dig, så går der ikke skår af nogen, ved at du tager en rimelig betaling.

Da jeg startede, havde jeg en fornemmelse af, at min pris var for høj for kunderne - det var den ikke, for jeg gav langt mere værdi.

Da det gik op for mig, hævede jeg den med lidt over 50% i ét hug - og mistede 0 kunder.

Senere har jeg mistet nogle få kunder på prisstigninger, men jeg har aldrig mistet kunder for større beløb end det, jeg har tjent ind ved prisstigningen. Og så har jeg jo fået frigivet tid til enten nye kunder eller højere kvalitet.

Hold fokus på, hvor stor værdi du skaber for din kunde - dér ligger nøglen til højere priser.

God vind.

Hans

PS. Nu er din profil jo anonym, så hvis du er en af mine leverandører, gælder ovenstående råd naturligvis ikke Geeked

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)