Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af vare fra USA

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen, der kan hjælpe her....

Vi har et værksted og har i forbindelse med indkøb af reservedele været nødsaget til at finde enkelte dele på Ebay, da det er nogle dele, som er udgået i EU. Delene er til videresalg, men er købt via en privat E-bay konto og ikke i vores firmanavn med cvr (det hele skulle gå lidt stærkt). Efterfølgende er der kommet en kvittering fra Postnord på afregning af told, gebyrer og importmoms. Jeg har nu registreret firmaet som importør/eksportør inde på Virk, da det nok ikke er sidste gang vi skal købe varer fra udlandet. Jeg har 2 spørgsmål:

1. Hvordan bogfører jeg bilaget fra postnord?

2. Er der nogen der ved, hvordan man køber fra steder som Ebay som virksomhed, således at det hele foregår i overensstemmelse med skat og toldstyrelsen?

Hav en dejlig eftermiddag :)

Caroline

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

1 hele beløbet uden fradrag som omkostning - told og gebyr evt for sig - men stadigt omkostning

2 Ebay sælgere gider generelt ikke sælge til momsregistrerede og dermed med reverse charge så brug det i nød men find dig i omk DU skal være importregistreret for køb uden for Eu dog

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Mar 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak for svar. Det vil sige, at jeg teknisk set kan bogføre omkostningen under gebyrer, nu hvor jeg alligevel ikke får fradrag for momsen? Hilsen Caroline

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

CarolineA:

Ok, tak for svar. Det vil sige, at jeg teknisk set kan bogføre omkostningen under gebyrer, nu hvor jeg alligevel ikke får fradrag for momsen? Hilsen Caroline

desværre faktisk nej - for man SKAL give sit momsnummer og dermed ikke opkræves moms men blot angive importmoms og hvis man ved fejl bliver pålagt moms - så skal man bede om korrektion via kreditnota og ellers er momsen ikke skattefradrag - men tal med speditøren og hør hvorfor du er opkrævet moms - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Mar 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tak. så rart med hurtigt svar 😊. Hilsen Caroline

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg forstår det, og har fået det forklaret af toldstyrelsen, har en virksomhed ikke momsfradrag for importmoms foretaget til en privatperson.

Dette følger som konsekvens af reglen om, at en virksom hed forinden de begynder at importere varer, skal lade sig registrere ved erhvervs og selskabstyrelsen.

Så mi bud vil være at kompensere den ansatte for dennes udgifter, men ikke forsøge at benytte frdragsret for momsen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)