Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdragelse af webshop

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 20
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, jeg solgte forleden mit projekt gennem et år.

køberen for lov til at låne indløser aftalen i en kort periode for at han har en chance for at få en selv, da branchen er nikotin og det kan tá‘ lidt ekstra tid…

(ved godt det ikke er tilladt)

det skal så foregå sådan at hans firma fakturer mig og jeg betaler de fakturaer med de indbetalte beløb som den overdraget webshop omsætter for.

men under hele den her handel er det eneste han er interesseret i primært den her indløser aftale, og efter shopify er overdraget, og jeg selvfølgelig har modtaget beløbet for webshoppen, så bliver den her køber mere og mere lusket, han vil nu bruge den på sin anden side, hvor jeg absolut siger NEJ, og mener han har brudt vores aftale..

aftalen var at han maksimal måtte bruge MIN indløser aftale 1 måned fra købsdato på den overtaget webshop

her tænder han helt af og vil have sine penge retur, og handlen gå tilbage….

under hele vores samtale forsøger han flere gange at få mig til at lave dokumentfalsk og diverse ulovligheder og jeg gør det selvfølgelig ikke.

har nogen oplevet noget lignede? Køberen er bosat dubai, men er dansk bare flyttet herfra og boede i dubai, så flydende dansk i vores samtaler, ingen mistanke i starten.

det jeg tror han har forventet med det her, er at han ville bruge min indløser på en webshop med meget trafik, her ville der gå måske 2-300 tusind igennem på et måned, og jeg fik de her 2-300 tusind overført til ham, herefter så sender han nok ikke produkterne og jeg står med fingerne i kassen, adskillige disputes ville lande på min bankkonto, jeg ville gå en del i minus og han har vundet en stor gevinst og står risikofrit, - derudover ville jeg ligne en kæmpe bedrager, det her gik så først op for mig efter handlen, vidste ikke at en indløseraftsle var så ‘magtfuld’

har nogen andre oplevet noget lignede? hvad ville du gøre i sådan en situation? synes bestemt ikke at han skal have pengene retur, det min holdning…

om ikke andet så lad det vær en advarsel til andre der er ligeså uvidende som jeg….

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan jo ikke rigtigt føre en sag mod ham, når baggrunden er, at du vil foretage dig noget ulovligt ved at lade ham køre på din indløseraftale så meget som en dag. Det udnytter køber så sikkert, men du er chanceløs for, med loven i hånd at gøre noget, når du selv har indbygget en klar ulovlighed, i forhold til indløserne, i aftalen

Du kan derfor alene komme videre ved at så blot lade handlen gå tilbage - eller blive enig med køber - og det skal så gerne være på et fuldt godkendeligt grundlag, hvor han selv står for egen erhvervsbank og indløseraftaler - også selv om det så tager en måned at få på plads - evt ved at sætte prisen for handlen ned

Din bekymring for, at han vil kunne svindle kunder varemæssigt, tror jeg er legitim nok

Om han skal have penge retur? Tja I har klodset i det - og hvorvidt han vil køre en retslig tvist mod dig for beløbet er jo gætteri, men da du selv har rodet ting sammen med aftalen, så tror jeg som han ville vinde i retten - og måske også have penge til det.
Jeg ville lade handlen gå retur og give penge tilbage

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville få det afsluttet så hurtig som muligt.

Det du har gang i kan ende rigtig grimt.

Hvad hvis han bruger din indløsningsaftale til hvidvask eller andet kriminelt?

Du hæfter for ALT.

Tilmeldt 8. Dec 20
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det blev afsluttet hurtigt, med at han aldrig nåede og bruge min indløser, men køber har nu deaktiveret webshoppen, deaktiveret domæne.

så ved ikke hvad han laver med det hele, derudover blokeret mig diverse steder efter han fik et flip på mig.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)