Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp gældstyrelsen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Jeg er en af dem så er blevet ramt af de udskudte betalingsfrister og manglende likviditet - det vil sige at gælden er overdraget til gældsstyrelsen som i usædvanlig hurtig stil har sendt varsel om udlægsforretning ! Min revisor er rystet over ekspeditionstiden - han har aldrig set noget lignende

Dette er selvfølgelig ikke en kritik af skat skal have deres penge - selvfølgelig skal de det !

Det er jo så kun gæld fra indeværende år - sidste år ved denne tid stod vores skattekonto i 100000 plus

Vi har en omsætning på omkring 5 mio og har en omsætningsstigning på nuværende tidspunkt på 140 % kontra for to år siden - hvis alt holder kan vi skabe et overskud på 400000 i år.

Desværre er banken IKKE til hjælp til trods for at min gæld og vores to aps gæld ligger i kun en personlig kassekredit til mig på 25000

Det andet aps har en ejendom med friværdi på 2 mio - derfor er jeg godt muggen over banken ! Jeg er jo et eller andet sted i besiddelse af en lille formue !

Jeg skal selvfølgelig i dialog om afdragsordning og har revisor med på sidelinjen ! Han er rimelig rolig - som han siger hvis de lukker dig får de jo ingen penge 🤷🏻‍♀️

Men giv mig jeres gode råd - andre som har prøvet gældsstyrelse kommer og laver udlægsforretning ? Hvis de tager vores “arbejdsredskaber” kan vi jo ingen penge generere !
Hvordan foregår det ?
Jeg går selvfølgelig benhårdt efter en 12 måneders afdragsordning og har i lange perioder betalt 17500 om ugen på skattekonto - og kan gøre det igen ! Dette skal selvfølgelig være lavere nu da der også skal være til den kommende moms..

Jeg har tudet i 5 dage og sover ca 1 time om natten
Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skriver ikke beløb og hvad der skyldes af dig personligt ? og / eller de 2 anpartsselskaber.

Hvis der er en friværdi på den ejendom som tilhører det ene ApS, kan der muligvis ske belåning af realkreditmidler.

Når du ikke fortæller mere konkret hvad der skyldes og af hvem, er det svært at give gode råd.

Hvis det er aps med fast ejendom, vil gældsstyrelsen muligvis foretage udlæg i ejendommen. Sjældent foretager de udlæg i maskiner/arbejdsredskaber, men kun hvis der ikke er andre værdier.

Jeg har, som tidligere advokat, nu pensioneret, hjulpet mange firmaer i samme situation som din og du er velkommen til at skrive en PB med tlf.nr., så vil jeg hurtigt kontakte dig.

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 17. Oct 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Skriver dig en pb
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kære John

Som du nok ikke husker, er jeg frivillig rådgiver i Early Warning og tager mig selvfølgelig ikke betalt for at give god råd til caress, men vil netop henvise til EW, hvis jeg kan se, at der bliver udgifter på rådgivningen.

Så ved du det til en anden gang hvis jeg skulle tilbyde min hjælp.

Mvh

Jørgen

 

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen:

Kære John

Som du nok ikke husker, er jeg frivillig rådgiver i Early Warning og tager mig selvfølgelig ikke betalt for at give god råd til caress, men vil netop henvise til EW, hvis jeg kan se, at der bliver udgifter på rådgivningen.

Så ved du det til en anden gang hvis jeg skulle tilbyde min hjælp.

Mvh

Jørgen

nej det var jeg ikke klar over du var - og det var som heller ikke i konkurence med dig eller andre forslaget med EW - men da super at bruge dem som gratis, men måske man skal videre end det med rådgivning

Noteret at du har med dem at gøre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)