Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding firma og løn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man ejer et holding firma, der ejer 50% af et drift firma. Kan man få udbetalt løn fra driftfirma ejet af holding firma'et? Eller kan man overføre penge fra drift til holding skattefrit og derefter betale løn igennem holding firma? Gør det nogen forskel om holding firma ejer 100%, 50%, eller 10% af drift?

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke overføre skattefrit som du spørger om.

Udfører du arbejdet for drift, så skal drift udbetale dig lønnen - det begreb hedder rette indkomstmodtager.

SKAT slår ned på omgåelse og det kan ende *ret* dyrt, da det kan bruges til omgåelse af funktionærloven, maskeret udbytte, såvel som topskat.

Søg evt. på "rette inkomstmodtager" i afgørelsesdatabasen.

Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Er pointen med et holding firma ikke at man betaler virksomhedsskat i drift firma og så overfører man til holding firma uden at betale skat igen? Mit spørgsmål er hvilke muligheder har man for at få pengene ud privat? Håber det giver mere mening nu. :)

Fra Brørup
Tilmeldt 10. Sep 21
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Arkuni:

Er pointen med et holding firma ikke at man betaler virksomhedsskat i drift firma og så overfører man til holding firma uden at betale skat igen? Mit spørgsmål er hvilke muligheder har man for at få pengene ud privat? Håber det giver mere mening nu. :)

Et holding er en pengetank. Skal du have penge ud af holding er der flere muligheder.

Ifht. Løn fra drift, er der 2 muligheder;  løn til dig fra drift og/eller udbetaling af udbytte. Udbytte udbetales til holding, i dette tilfælde, som er ejer. Løn udbetales direkte til dig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Arkuni:

Er pointen med et holding firma ikke at man betaler virksomhedsskat i drift firma og så overfører man til holding firma uden at betale skat igen? Mit spørgsmål er hvilke muligheder har man for at få pengene ud privat? Håber det giver mere mening nu. :)

udbytte som efter selskabsskat vil være 27% for lille del og 42% yderligere. Lønnen bør tages i drift og dermed gå fra inden selskabsskat   

Holding sparer ikke skat

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)