Hvordan gør man det er praksis? Der mangler så 450.000, som jeg gerne vil komme med i kontanter. |
Opret ApS med fulde beløb?
kapitalkrav til A/S er idag 400.000 men reelt kan stiftes for 25% = 100.000 men så hænger ejere på hæftelsesansvar så det er ikke generelt vældigt brugt vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Mange tak for svarene. I dette tilfælde er vi to personer, som planlægger at have hvert vores aps holding, sum skal oprette A/S drift. Så mulighederne er: 1. Oprette aps holding med 200.000 hver, som hver bruger til at oprette A/S drift i alt 400.000 2. Oprette aps holding med 40.000 hver, som opretter aps drift med i alt 80.000. Omdanner aps drift til A/S med kapitalindskud med hver 160.000, så vi kommer op på 400.000 Da aps holding ikke har midler til kapitalindskud i aps drift, må vi som ejere ikke først lave kapitalindskud aps holding, som dernæst kan lave kapitalindskud i aps dfift og omdanne til A/S drift? |
Kapitalforhøjelse i holdingselskaber med penge tilført fra jer privat er en måde. En anden måde er at privat låne pengene til jeres respektive holdingselskaber. En tredje måde er at driftsselskabet selv tjener pengene til at gennemføre kapitalforhøjelsen (overført resultat bliver til selskabskapital) således at det kan blive et A/S. vh Steffen |
Hvis vi låner pengene til holdingselskabet, så bliver det bogført som gæld og regnskabet vil derfor se dårligere ud, ikke? |
Jo eller skyde ind privat og bllive medejere men elllers jo vh |
Der blev nævnt to holdingselskaber før og det er deres regnskaber som vil fremstå mindre "solide". I driftsselskabet vil pengene være selskabskapital. Gælden vil stå som "Gæld til selskabsdeltagere og ledelse" og det vil derfor være tydeligt at der, i forhold til selskabet i hvert fald, ikke er optaget lån i bank eller tilsvarende. |
det vil jo klart fremgå - og lånet kan jo så ikke betales tilbage, før drift via overskud har ført x00.000 efter selskabsskat retur som udbytte til holding - og hvis alm lån vil der ikke være fradrag ved tab - så der ville man overveje konvertibler som så også har en del problemer og vil kræve revisorråd inden i stifter da det skal med i vedtægter mm https://johnhannover.blogspot.dk/2018/02/konvertibelt-lan-til-selskab-fra-ejer.html Jeg fatter ikke, at I ikke er igang med en rigtig dygtig advokat eller revisor når vi taler 400.000 kr - Det er slet ikke egnet gør det selv stof vh John Hannover |