Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS og gæld til det offentlig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Oct 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil hære om der er nogen herind der har viden få andel i et eksisterende hvis man har gæld til det offentlig.

Dvs. spørgsmålet er hvorvidt det der mulig at blive del af en allerede eksisterende ApS hvis man har personlig gæld til det offentlig.

Kan det lade sig gøre?
Vil det kunne påvirke de i forvejen eksisterende ejere af ApS?

Vh,
Norm
Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har gæld til det offentlige og ejer anparter i et ApS, kan det offentlige (gældsstyrelsen), foretage udlæg i dine anparter og sælge dem, evt. på auktion.

De tilbageværende anpartshavere bliver ikke berørt af udlægget, men kan evt. købe dine anparter tilbage og måske billigt.

Du er velkommen til at sende mig en PB evt. med telefonnr. så jeg kan ringe dig op og forklare yderligere.

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 8. Oct 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for svaret Jørgen.
Jeg kan ikke sende en pb da der står fælgende:

"Brugeren du vil sende en Privat Besked til, har slået den funktion fra. Så det kan du desværre ikke."
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

nkmacleod:
Jeg vil hære om der er nogen herind der har viden få andel i et eksisterende hvis man har gæld til det offentlig.

1
Dvs. spørgsmålet er hvorvidt det der mulig at blive del af en allerede eksisterende ApS hvis man har personlig gæld til det offentlig.

Kan det lade sig gøre?

2
Vil det kunne påvirke de i forvejen eksisterende ejere af ApS?

Vh,
Norm


1

ja med mindre du er i konkurskarantæne er det klart muligt

2

det offentlige kan pante dine anparter så de bliver styrende for din andel - og modtager evt udbytte mm - men har de andre flertal så er det måske ikke vigtigt for dem - men for dig

___________

Bank kunne blive nervøse hvis en ex RKI ejer kommer ind

Husk i alle fald ejeraftale - alt andet er livsfarligt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)