Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

provision for allerede udført arbejde ved opsigelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle 

Jeg er 100% provisionslønnet og sælger løbenden abonnementer, som kan vare alt fra 1 mdr. til 12 mdr. 

Jeg er blevet opsagt og firmaet giver mig 3 mdr.´s provision efter sidste ansættelsesmåned, hvilket jeg desværre har skrevet under på i min kontrakt eftersom jeg ikke ville gå i clinch med min salgschef, som er yderst ubehagelig. Jeg stillede spørgsmålstegn ved dette inden underskrivelsen men fik af vide jeg ikke skulle føle mig snydt så jeg klappede hælene sammen og paraerede ordre.  

Jeg ved godt vi har aftalefrihed i dk men er nysgerrig om der ligger nogle kendelser ved arbejdsretten omkring dette eller lignende? 

Jeg tænker det godt kan løbe op i 25-50.000 kr. eller måske endda mere som firmaet snupper og jeg har lavet arbejdet og der vil intet vedligeholdenden arbejde ligge i det for firmaet

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du ansat på provision så vil det være din kontrakt der gælder først og fremmest - og den har du jo accepteret - men funktionærlov vil kunne gælde og afhængig af ansættelsestid være over 3 mdr. Som ansat er det via fagforening man kommer længst

Er du en der fakturerer dit arbejde - er det endnu mere op ad bakke

Har du ikke fagforening, så er det kun civilsag tilbage og den betaler sig ikke, selv for det beløb formentlig

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John 

Mange tak for dit svar. Jeg er funktionæransat og har været ansat i 4 år. Jeg fakturerer ikke men får blot min lønseddel hver mdr. 

Jeg har en fagforening, der hjælper mig men blev lidt forvirret af deres rådgivning pga. følgenden. Først siger de at "vi må holde fast i at provision for allerede udført arbejde skal arbejdsgiver give mig" og nu hedder meldingen "Du skal bare være glad for din arbejdsgiver trods alt giver dig for 3 mdr. efter ansættelsen er ophørt"

Da jeg sælger abonnementer og de kan køre i alt fra en mdr. til mange mdr. så vil der løbenden komme mange penge ind for salg jeg allerede har udført og virksomheden skal ikke røre en finger - det kører bare indtil personer stopper. 

mvh Lasse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du er funktionæransat så udgår jeg fra du så har fået respekteret den alm opsigelsestid - og har de det, så tror jeg det er op ad bakke, hvis ikke det er specificeret bedre i aftalen, at få mere end de 3 mdr provisionsbaseret - hvis ikke fagforeningen vil bakke det op. En civil sag uden om, vil koste mere end det giver vurderer jeg i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mit opsigelsesvarsel er blevet respekteret og endnu en gang tak for hurtigt svar og brugbart svar :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)