Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uprofessionel, arrogant og racistist behandling i forbindelse med ansøgning om erhvervskonto

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person
Min samlever sendte i starten af september en ansøgning om oprettelse af en erhvervskonto til sit nystartede tømrerfirma. Han har efter 18 år i håndværkerbranchen fået mulighed for at gå selvstændig som underleverandør på fuld tid. Han skal ikke låne penge, har ikke nogen gæld og hans nuværende løn som akkordtømrer er en af de højeste i branchen. Derudover har vi begge været kunder i Nordea i henholdsvis 18 og 40 år i samme afdelinger.

Hele processen tager næsten en måned. Vi må flere gange have fat i kundecenteret, da vi får upræcise og misvisende svar på vores henvendelser. Vi forsøger også flere gange uden held, at få kontakt til vores afdelinger. Da vi så endelig får besked på at sende diverse dokumenter til min samlevers afdeling, erfarer vi, at ansøgningen bliver videresendt til en for os ukendt rådgiver i Ringkøbings afdeling.
Hun giver så min samlever den besked, at han ikke kan få en erhvervskonto, fordi den samlede vurdering af økonomien ikke er stærk nok, og han bliver spist af med svaret, at ”hun ikke er forpligtiget til at uddybe begrundelsen”.

Jeg går med det samme ud fra, at man har taget mit andelsboliglån i vores bolig med i betragtning. Inden sidste finanskrise blev jeg lokket til at tage et meget grimt lån, hvor der hver måned skal lægges urimeligt mange penge, og hvor der næsten ikke afdrages på lånet. Men mine forhold i Nordea er ikke taget med i vurderingen selvom vi står som mand og kone i systemet.

Ikke nok med, at vi hver måned skal være stressede over afbetaling på et lån med urimeligt høje renter. Nu har vi så også brugt tid og kræfter på endnu en gang at få bekræftet, hvor dårligt Nordea behandler sine kunder.

Det er under al kritik, og vi kan kun ende op med den konklusion at Nordea og rådgiveren i Ringkøbing afdeling har truffet beslutningen på baggrund af min mands etnicitet og efternavn.

Så vores anbefaling er: spild ikke tiden på at ansøge om erhvervskonto i Nordea.

Anette Phamuang Hansen for JP Byggeri ved James Phamuang
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Du drager en race konklussion som formentlig er helt gal. Banker er idag alle meget forsigtige med erhvervskonti - og du gavner næppe - hverken dig eller din mand, men en helt ugyldig offentlig beskyldning om racisme. 
Ser andre banker det  får du og din mand det bestemt heller ikke lettere med erhvervskonto til ham

nogen gange skal man bare trække vejret lidt, og så se hvad andre banker siger om projektet og om de anser ønkonomien for stærk nok. Beskyldinger om racisme er ret stærk kost faktisk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 15:03 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du virkelig tror, at alle som hedder Hansen, Petersen, Jensen og Jacobsen får deres ansøgninger om erhvervskontoer til nystartede firmaer godkendt, hvorfor skifter du og din samlever så ikke bare efternavn?

Ps. det at din samlever ikke behøve låne til sin virksomhed kan lyde positivt, men i bør sætte jer i bankens sted og tænke på, hvad det er som banken kan tjene penge på? (når det i jeres tilfælde ikke er udlåning).

Tilmeldt 29. Sep 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Til John Hannover.

Jeg har skrevet disse anmeldelser med meget store overvejelser, og jeg har trukket vejret.

Som jeg skriver, har vi været kunder i banken i henholdsvis 18 og 40 år.
Nordea har i den periode fået mange penge af os. Min mand har en høj løn som akkordtømrer, er dygtig er ærlig og skylder ikke nogen penge nogen steder.

Vi har fået en virkelig dårlig behandling i Nordea, Vi har ikke fået lov til at komme igennem til vores filialer, er blevet spist af med, at de ikke har pligt til at give nogen begrundelse, og at de selv må bestemme hvilke kunder, de vil have. .

Vi har selvfølgelig indgivet en 2 siders lang klage til Nordea, hvor vi beskriver hele forløbet og forklarer tydeligt begrundelse for vores klage.
Så nu vil de pludselig godt tale med min mand, og inviterer ham til visionsmøder m.m.

Uanset hvordan man vender og drejer det, er det ikke os, der er handler uetisk eller uansvarligt .

Det er som sagt heller ikke første gang, vi har oplevet dårlig behandling i Nordea.
Jeg blev f.eks. lokket til at tage et grimt lån lige inden sidste finanskrise. Det er et lån, som de nu selv indrømmer er rigtig dårligt.
Det er ikke højt, men det har meget høje renter, det kan ikke lægges om, der afdrages næsten intet.

Når min mand går selvstændig vil vi få luft i vores økonomi. Det ved Nordea godt.

Mvh Anette
Tilmeldt 29. Sep 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Tak for dit svar Sirene
Jeg stiller mig ikke forhåbninger om, at et dansk efternavn giver hurtig adgang til alt.
I vores tilfælde tjener Nordea allerede rigtig mange penge på os, og har gjort det i mange år. De ville også have kunnet tjene mange penge på dette firma.
Fra Brørup
Tilmeldt 10. Sep 21
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:06 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

JP Byggeri:
Til John Hannover.

Jeg har skrevet disse anmeldelser med meget store overvejelser, og jeg har trukket vejret.

Som jeg skriver, har vi været kunder i banken i henholdsvis 18 og 40 år.
Nordea har i den periode fået mange penge af os. Min mand har en høj løn som akkordtømrer, er dygtig er ærlig og skylder ikke nogen penge nogen steder.

Vi har fået en virkelig dårlig behandling i Nordea, Vi har ikke fået lov til at komme igennem til vores filialer, er blevet spist af med, at de ikke har pligt til at give nogen begrundelse, og at de selv må bestemme hvilke kunder, de vil have. .

Vi har selvfølgelig indgivet en 2 siders lang klage til Nordea, hvor vi beskriver hele forløbet og forklarer tydeligt begrundelse for vores klage.
Så nu vil de pludselig godt tale med min mand, og inviterer ham til visionsmøder m.m.

Uanset hvordan man vender og drejer det, er det ikke os, der er handler uetisk eller uansvarligt .

Det er som sagt heller ikke første gang, vi har oplevet dårlig behandling i Nordea.
Jeg blev f.eks. lokket til at tage et grimt lån lige inden sidste finanskrise. Det er et lån, som de nu selv indrømmer er rigtig dårligt.
Det er ikke højt, men det har meget høje renter, det kan ikke lægges om, der afdrages næsten intet.

Når min mand går selvstændig vil vi få luft i vores økonomi. Det ved Nordea godt.

Mvh Anette

Jeg har haft Nordea i rigtig mange år - Og de ville heller ikke give mig en erhvervskontor. Det må de om, jeg har bare lagt mine bankforretninger andetsteds. I bør ikke bruge så meget krudt på, find en anden bank og fokuser på forretningen.

Tilmeldt 29. Sep 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:22 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mickey Rasmussen.
Tak fordi du deler de oplevelser, du har haft. Det er rigtig pænt af dig.
Du har helt ret. Vi vil også fokusere på forretningen.
Med venlig hilsen fra Anette
Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 07:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Simpelthen også grotest når banken lokker dig til at tage et grimt lån hos dem. Tænk hvis der var et hav af andre banker man kunne kontakte og få tilbud hos. Ja, den mulighed har vi jo ikke i Danmark hvor der kun findes en bank og dermed kun én mulighed. 

At spille racekortet som den mest plausible grund til at han ikke kan få en erhvervskonto er simpelthen for at skyde for lavt. Tænk på at banken driver en forretning. Hvis de ikke tror på projektet eller ser en mulighed for at tjene penge, så har det ikke den store interesse. Igen, hvis bare vi levede i et land med et hav af banker...

Når der bliver indgivet en klage tager de fleste virksomheder det seriøst og genoptager dialogen. Det der slår mig som værende det "sjoveste" her... Du virker så træt af din bank og giver udtryk for at de behandler jer dårligt og endda ikke for første gang. Hvorfor fanden skifter du ikke bank? Du er jo ikke låst i en bank resten af dit liv...

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk 😃

Tilmeldt 14. Jun 21
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:50 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej. Jeg vil tilfoeje til dette..... Ja generelt er der meget had og jalousi imod borgere med anden etnicitet og det er desvaerre meget udbredt i dette indspiste land. De er sikkert jalous over at en anden etnisk mand og hans kone har raad til at vaere selvstaendige og vil starte deres egen forretning op. Men forsoeg at finde andre banker og andre muligheder, hold humoeret oppe

Tilmeldt 14. Jun 21
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

og lad vaer med at lytte til den lille idiot der sagde du skulle skifte din mands eget navn, soeg andre steder og andre muligheder og bevar haabet.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)