Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afvikling af Ivs

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære alle

Jeg afvikler nu mit IVS Per erklæring men inden da har jeg et par spørgsmål

1.IVS skylder skat 5000 kr, kan jeg indbetale disse penge privat? - det er lettest sådan

2. Mindre Lån givet af mig til mit selskab, kan vel blot annulleres ?

3. Jeg har en medarbejder , 3 timer pr uge, som fortsætter i et nyt enkelt mandsfirma jeg har startet, fra 1. Nov , vil denne medarbejder kunne stå som ansat i IVS til og med 30 okt, ? Hvis blot beslutningen om lukning bliver taget nu kan selskabet vel godt fortsætte okt ud, sådan som jeg læser loven.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

1 nej det skal dit IVS betale men du kan godt låne det pengene til det (husk at lån kræver lånebrev og rente fra ejer til selskab)

2 Det kan det men tabet ved lukning kan du så ikke trække fra noget sted

3 Nu bliver det lidt farligere, for hvis SKAT mener du fører kunder og andet over i et forsættende CVR om personlig virksomhed, så kan de sætte IVS i skat af en fiktiv værdi af det.

I alle fald, for at anmode om erklæring, skal det være gælds og forpligtelsesfrit dit IVS - ellers vil du hæfte personligt Det gælder så også skat og andet for medarbejderen der skal være færdigafvilket inden ansøgningen

Jeg ville lade det gennemgå, også det med at forsætte i personlig med den ansatte - af en revisor

vh John Hannovere

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)