Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe varer fra asien

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogen herinde, som har gode erfaringer med andre fragtfirmaer end postnord, ved køb af varer fra Asien ?

Efter bagatelgrænsen er fjernet, er flere firmaer pålagt at opkræve momsen på forhånd, og desværre gør postnord det samme når varerne kommer til Danmark - da de ikke kan se at firmaet allerede HAR opkrævet det - i det nye europæiske moms system.

Derfor søger jeg en anden løsning - så kom med jeres gode erfaringer :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det forudsætter jo du ikke bruger china mail som jo har postnord her i den anden side. Underligt de ikke kan se det hvis faktura feks følger pakken

Alle speditionsfirmaer UPS, TNT osv kan anvendes, men vil ofte være dyrere løsninger ved mindre forsendelser

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver det ‘nye europæiske momssystem’ - det omfatter altså ikke asien, der som bekendt ikke er en del af Europa/EU. Så PostNord gør det helt rigtige.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 28. Sep 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifælge Toldstyrelsen som jeg talte med i går, så er deer ifm fjernelse af bagatelgrænsen oprettet et system som hedder IOSS - dette indberetter sælgerne til, når de har opkrævet momsen. Men af uforklarlige årsager, så kan Postnord ikke hitte ud af det - eller ikke tilgå det - eller hvad pokker der er galt. Men myndighederne er klar over problemet. Så NEJ - postnord gør ikke det rigtige. De opkræver ofte moms på varer der allerede ER betalt moms af.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

C.Dahlsen:
Så NEJ - postnord gør ikke det rigtige. De opkræver ofte moms på varer der allerede ER betalt moms af.

Eller også er der indberettet forkert - eller slet ikke indberettet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:

C.Dahlsen:
Så NEJ - postnord gør ikke det rigtige. De opkræver ofte moms på varer der allerede ER betalt moms af.

Eller også er der indberettet forkert - eller slet ikke indberettet.

ja jeg tror også det ligger i forkert indberetning til systemet desværre. Men skift til f.eks TNT eller anden speditør og se om det hjælper og ikke bliver meget dyrere alligevel. Så ser I jo om de så også kræver moms fra samme typer (forkert indberetning formentlig)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)