Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er 14 timer til bogføring af vores halvårlige-momsindberetning rimeligt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 17
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores forretning består af en fysisk butik tilknyttet en webshop. Vi har fået bogholder til at tjekke vores momsregnskab. Det er meget muligt, at den tid personen bruger på det er helt inden for skiven. Men vi vil på den anden side gerne sikre på, at det ikke er helt ude i hampen.

Vi startede for et år siden, så der er ikke mere tidskrævende startbesvær og ’børnesygdomme’. Vi har efterhånden lært at lægge alt ind elektronisk i E-conomic med foto af bilag og alt er udfyldt korrekt mht ’Modkonto, Fakturanummer, Beløb, Leverandørnummer, dato’ osv. Så der er lige til at gå til.

Der var dog 17 manglende bilag for pågældende moms-periode, som vi efterfølgende lagde ind i E-conomics og udfyldte data på. Altså én ekstra kommunikations-gang, udover at bogholderen efterfølgende sendte os en oversigt over, de tal vi skulle udfylde i rubrikkerne i momsindberetningen.

Bogføringen dækker 1. halvår 2021.

Bogholderen har brugt i alt 14 timer.

 

KØB:

Finansbilag: 238 bilag 

Leverandørbilag: 116 bilag 

Lev. betalinger: 82 bilag 

SALG:

Salgsbilag: 90 poster 

Mange tak for jeres vurdering!

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan selvfølgelig være nogle er hurtigere end andre, men hvis du tænker på hvad 14 timer er, så er det "kun" ca. 2 arbejdsdage og ser man det i det perspektiv så syntes jeg det er meget rimeligt for en ny kunde som også skal oprettes og startes op, men tænker ikke det bliver samme tidsforbrug ved næste nogføring hvis alle bilag er iorden. 

Jeg har dog altid selv stået for bogføringen, så det er selvfølgelig også en mulig selv at gøre det, men vil klart anbefale at bruge en revisor.

Ellers så spørg ham/hende om det er normalen hver gang eller der er lidt opstart i tidsforbruget også.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Cristian2:

KØB:

Finansbilag: 238 bilag 

Leverandørbilag: 116 bilag 

Lev. betalinger: 82 bilag 

SALG:

Salgsbilag: 90 poster 

Lyder vildt i mine ører. 

Find en anden.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at sige, om det er meget eller lidt, når man ikke ved, hvad der helt præcist er lavet.

Men umildbart lyder det af meget, det er mere end den tid, som min bogholder bruger på at bogføre og lægge alle bilag ind i regnskabsprogrammet samt indberette, og det er vel at mærke for et helt år og med endnu flere bilag.

Så sammenlignes der med mit regnskab, lyder det som mange timer på et halvår.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 13. Sep 17
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan jeg se, at vi betaler per påbegyndt time. Det vil altså sige, at jo mere bogholder spreder sin arbejdsindsats, så højere løn kan man opretholde. Hver gang bogholderen bruger et kvarter, kan man beregne for en time. Er der ingen lovgivning for dette, eller i det mindste etiske regler? Ellers kan konsulenter med god samvittighed dele en times assistance op i fem-minutters-intervaller og fakturere 12 gange så meget, som hvis de arbejdede én time i træk?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

normalt betyder det, at man betaler hver gang en NY time påbegyndes, ikke at man betaler for en timer hver gang 5 minutter bruges
De mange 5 min lægges sammen og når man rammer 60 min - starter ny der beregnes fuldt. Normalt.

Alt kan dog aftales - der er ingen lovgivning og etiske regler er i princip kun for aut revisorer

Du kan jo tænke beløb per måned, hvor det jo ikke er ret højt måske

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Cristian2:

Nu kan jeg se, at vi betaler per påbegyndt time. Det vil altså sige, at jo mere bogholder spreder sin arbejdsindsats, så højere løn kan man opretholde. Hver gang bogholderen bruger et kvarter, kan man beregne for en time. Er der ingen lovgivning for dette, eller i det mindste etiske regler? Ellers kan konsulenter med god samvittighed dele en times assistance op i fem-minutters-intervaller og fakturere 12 gange så meget, som hvis de arbejdede én time i træk?

Normalt betaler man for påbegyndt 15 eller 20 min, sådan opgøre de fleste konsulenter deres tid.

At beregne pr påbegyndt time, lyder voldsomt, da man dermed ikke har en interesse i at løse en opgave hurtigst muligt, men derimod at påbegynde flest mulige timer.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Per påbegyndt time er fint, men det er det ikke hvis man spekulerer i det, så hvis det er en af årsagerne for tidsforbruget så er det ikke godt.

Men skyldes det at hver gang man er startet på noget at man så skal vente på kunden for at få de oplysninger man skal bruge til opgaven, så kan det godt være reelt nok, men er alle bilag afleveret og det ikke er sådan at man skal bruge unødig tid på at grave dem frem så er påbegyndt time noget man har meget lidt af på en fastlagt opgave.

Nu er jeg ikke bogholder, men som IT konsulent kan jeg godt havde mødt op til en kunde og selvom man har aftalt hvad der skulle være klar, så sidder man og venter på adgange osv når man kommer eller må gå forgæves fordi man har glemt at aflyse en opgave, så vil jeg også tage noget for den spildtid dvs påbegyndt time.....men der er en bagatelgrænse, er man 5 min eller 10 min inde i en time og man har siddet med opgaven en hel dag, så behøver man ikke spekulere i at den sidste time skal med, gør man alt for meget op de ting så mister man også kunden før eller siden.

Cristian2:

Nu kan jeg se, at vi betaler per påbegyndt time. Det vil altså sige, at jo mere bogholder spreder sin arbejdsindsats, så højere løn kan man opretholde. Hver gang bogholderen bruger et kvarter, kan man beregne for en time. Er der ingen lovgivning for dette, eller i det mindste etiske regler? Ellers kan konsulenter med god samvittighed dele en times assistance op i fem-minutters-intervaller og fakturere 12 gange så meget, som hvis de arbejdede én time i træk?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)