Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger råd til import og salg af superfood

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Sep 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Amino´er

Jeg har et fint bekendtskab i Spanien, som gror og høster en økologisk superfood (bær), som jeg overvejer at importere og sælge i Danmark som udgangspunkt. Det er både friske xxbær samt tørrede bær (rosiner).
De friske bær er klar fra juli og frem til oktober, og kan holde sig 2 uger ved 2-3 grader på køl og 4-5 dage uden køl.

Jeg er bare meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Har ikke erfaring fra branchen, men min tanke er at alliere mig med en importør, som står for transport og import til Danmark, hvorefter jeg sælger og leverer denne superfood til kunder. Det kan f.eks. være restauranter, cafeer, hoteller, butikker, cateringfirmaer, frugt og grønt markeder.

Er der nogen herinde, som har erfaring og viden om denne branche, og som evt. kan komme med nogle input? Vil sætte stor pris på noget sparring.
Tilmeldt 15. Sep 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der virkelig ingen på Amino.dk, som har forstand på dette, og kan hjælpe??

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med at tjekke fødevarereglerne - du kan ikke bare importere og sælge - du skal have styr på hele din forsyningskæde - du skal have styr på opbevaring osv. Så du har lang vej endnu, men prøv at finde en konsulent, der kan hjælpe dig (mod betaling)

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver import/export af fødevare.

Den model du påtænker kræver en del helt faste aftaler samt at du sætter dig ind i fødevarelovgivningen og krav omkring egenkontrol. Når du handler med fødevare er der mange krav til hvordan din drift skal sikre forbrugeren. 

Er ikke ekspert i Frugt/grønt men tror bestemt jeg kan guide dig lidt af vejen, har sendt PM

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)