Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af SE-nr./bi-erhverv til eksisterende CVR-nr.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kloge Aminoer

Jeg har brug for hjælp. Jeg vil hjælpe en kammerat, der ikke selv kan oprette et CVR-nr, ved at oprette hans forretning under mit i et nyt SE-nummer.

Nogen der ved, hvad reglerne er for det - om jeg overhovedet må det lovgivningsmæssigt - og hvordan og hvor jeg opretter det?

Det er en anden branche, dog begge liberalt erhverv.

Vi kommer til at udarbejde aftale/kontrakt mv., have hver vores adresse og hver vores bankkonto.

Mvh E

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver jo DIN virksomhed og dit ansvar ene og alene når det er SE til dit CVR nr. Kammeraten skal så være ansat og lønnes og alle regler, atp, ferie , lovpligtig arbejdsskadeforsikring for ansatte mm skal overholdes - men først og fremmest- ALT er dit ansvar overfor kunder, leverandører, skat, moms og ALT

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Aug 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 02:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg klar over.

Ved du, om det er noget, vi kan aftale os ud af? Altså hans forpligtelser overfor kunder og leverandører Skat og moms har jeg styr på.

Bh E

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan godt aftale, at han skal dække DIG formentlig for en række tab, men det er en meget kompleks aftale at skulle lave med en ansat, og jeg tror ikke den vil holde ret langt
Du vil i alle fald hænge på forpligtelsen overfor kunder, leverandører og alt andet som ejer - tilmed personlig - af det CVR der udfører arbejdet. OM du så i aftale kan tvinge penge ud af ham (og om han har nogen) er lille mulighed, men ret tvivlsomt
Du kan alene betale ham for arbejdet via løn som helt almindelig ansat i det set up du beskriver - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)