Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 21
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er i opstartsfasen af mine nye webshop. Eftersom jeg har begrænset likviditet til at starte med, ville jeg høre hvad den mest optimale lagermetode er. Jeg har først og fremmest ikke noget varelager eller leverandør endnu.  Hjemmesiden bygger jeg selv med hjælp fra en programmør (en af mine venner). 

Jeg har en begrænset likviditet på 100.000-150.000 kr. Da min webshop sælger sportstøj, kræver det at jeg har et bredt udvalg. 

Her kommer spørgsmålet:

Hvordan skaffer man  leverandører ? kontakter man direkte de forskellige brand, eller finder man en grosist der kan levere et bredt sortiement?

Er det mest optimalt at købe store partier af få vare, eller små pariter af mange vare? 

Håber måske i kan give noget rådgivning i en hvis form :)

mvh

Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kaster lige en bold ud… Har du ikke regnet på hvad din avance er osv? Det lyder lidt som om du er gået i gang med at bygge et webshop uden fundentet er lagt endnu.

Tilmeldt 20. Jan 21
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Alt dette er tænkt igennem. 

har ikke forhandlet de endelige priser igennem endnu. Men hvis jeg køber et større mængder vil prisen være bedre, hvilket vil medføre en højere avance. 

Ligeledes er marketingbudget og lign beregnet for sig. De penge som er nævnt er udelukkende lagt til side til opbygning af varelageret. 

Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå ok. Det var blot fordi du skrev: "Hvordan skaffer man leverandører".

Så tænkte jeg det nok ville have være relevant at finde, så man også vidste hvilke priser og hvilke varer der skulle på webshoppen. Det ville være en pæn træls situation, hvis dine leverandører ville have du min. købte for 300.000 kr, og du kun havde 150.000 kr at købe varer for.

Hvis jeg var dig. Så ville jeg sætte webshoppen på pause indtil du ved hvilke varer du kan sælge på din webshop. Før du kan lave en webshop skal du vide hvilke varer og hvilken pris du kan sælge varene til. Du går død i det ellers.


Tilmeldt 20. Jan 21
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg mente med en leverandør, var om det var mest optimalt at have en eller flere- På nuværende tidspunkt har jeg udelukkende en leverandør, ved ikke om det allerede i opstartsfasen, er nødvendigt/optimalt med flere?


Fra Odder
Tilmeldt 5. Dec 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

nu ved jeg ikke hvornår du har siddet og regnet på fragtpriser. men jeg kan sige at det er ca. 4 gange  dyrere nu her inden for det sidste halve år.

og det at da noget der skal indregnes i det hele. 

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Når du har fået bygget din webshop og har valgt det regnskabsprogram du skal bruge så kan du tilkøbe et lagermodul for at du nemmere at holde styr på dit lager.
Nu nævner du sportstøj og forskellige brands så jeg går ud fra du vil videre sælge eksisterende brands og ikke skal til at lave dit eget.

Men en god start vil være at kontakte de forskellige brands og de kommer nok også med en del krav og det er ikke sikkert du kan få lov til at vælge lige præcis de modeller man gerne selv vil have.

Angående at købe store partier af få vare kan være smart hvis man ved det er afsætning af dem og det ikke ender med at blive død kapital.
Angående at købe små partier af mange vare kan også være smart hvis du bare ved det er ikke er særlig stor leveringstid på tøjet så du ikke ender med at have udsolgt af nogle varer.

Hvis du har flere spørgsmål så er du mere end velkommen til at skrive :) 

Med venlig hilsen
Mathias

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Du er lidt på vej ud på rigtig tynd is da det marked du begiver dig ind i på så mange punkter er mættet og en krigsmark.
Ud fra det du skriver, ser det lidt ud som om du ikke helt har fået lavet en gennemarbejdet forretningsplan.
De spørgsmål du stille ville nemlig blive besvaret i denne plan.

Men lad mig prøve at svare lidt.

Ja det kræver et bredt sortiment med mindre du sælger et brand som har så meget kant, at du kan nøjes med det ene.
Her er det så godt som umuligt at får et kendt varermærkebrand ind i en shop med mindre du har en god kapital og meget ofte skal følge en manual som er helt urimelig. (f.eks. Polo Ralph Lauren  min. indkøb 2.5 mio)

Hvis du ikke ved hvor du skal finde dine leverandører, så tror jeg ærlig talt du er i gang med noget du ikke kender alt for meget til og uden at tage modet fra dig, så forbered dig på at tabe kampen.

Hvordan man kontakter dem? Jamen se dog bare deres websider og ring.

Nej man har ikke grosister men enkelte brands kan ligger ved et agentur som kan have 2-4 eller 4 brands under sig.

I forhold til mængde og køb, ja så får du altid en bedre pris eller bedre betalingsbetingelser alt efter hvor mange penge du kommer med.

Mit bedste råd til dig inden du smider 100.000,- efter noget som helst, så se om du ikke kan komme tæt på en tøjbutik med eksisterende webshop så du får et indblik i den verden du er på vej ind i.

jeg vil ikke taget modet fra dig, men lige præcis beklædningsindustrien er det værste du kan tage fat på med mindre du lige har den rigtige varer på det helt rigtige tidspunkt.

Tilmeldt 20. Jan 21
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fresno Bob

Tak for dit lange uddybende svar. 

Jeg har måske ikke fået sagt, at dette blot er en gruppe af nicheprodukter. Jeg ved allerede at markedet for webshops er relativt mættet. 

Det er også derfor jeg fortæller nu, at jeg er i opstartsfasen. Jeg har ikke undersøgt markedet til ukendeligheder endnu. Mangler stadig nøgletal såsom margin og endelige indkøbspriser. Jeg nævnte tidligere at jeg udelukkende har haft kontakt til en leverendør. 

Problemet med det marked jeg begiver er at 50% af markedet i Danmark kom fra UK. Eftersom Brexit har besværliggjort det for danske forbrugere (inkl. mig selv) så har jeg valgt at gå i gang med det forberedende arbejde. 

Tilmeldt 20. Jan 21
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias.

Havde lige overset dine gode råd. Er hermed gået i gang med at kontakte de forskellige brand. Håber dermed jeg kan få lavet aftaler, som kan gøre at jeg kan komme videre med projektet. 

Tak for tilbuddet. Kommer nok til at skrive når jeg kommer længere med processen. 

Mvh

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)