Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frosne fusser - hvor mange tusser?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej derude. Nogle boligretskyndige på Amino?

Gennem 9 år har vi ikke haft varme i vores soveværelse, i vores 2 værelses lejlighed.
Nu har vi fået varme, efter en vvs'er var ude for at konstaterer at gulvvarmen ikke var korrekt monteret.
Vi har af flere omgange de sidste 9 år gjort vores udlejer opmærksom på at vi ikke havde varme i soveværelset.
Nu skal vi tale med udlejer om kompensation for manglende varme i et rum.

Spørgsmål: Med hvor mange procent har vores lejlighed været forringet?
Småsag (
Nogle som har relevant erfaring med lignende sager?

Vi skal have pejlet os ind på et beløb nemlig.

(Samlet husleje for de 9 år: 643.000 kr.)

Venlig hilsen De Frosne Fusser
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altså helt ærligt - I har jo vundet den vigtige del af sagen - for mig ligner det lidt grådighed herfra - får man små sko af at fryse fødderne i soveværelset for længe?

Men Lejernes LO er nok den rigtige vej at gå.

Eller få den hjælp I kan i Huslejenævnet.

God fornøjelse med varmen i jeres soveværelse.

Hans

Tilmeldt 31. Aug 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hans

Tak for dit svar.
Det skal lige tilføjes at vi på ingen måde er sikret kompensation for manglende varme i 1/4 af vores hjem over 9 år.
Vi søger blot gode råd og om andre har oplevet det samme og hvad de evt. har gjort i sådan en situation.
At søge relevant info for at kunne opnå et retfærdig kompromis er ikke grådigt.

God dag til dig :-)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AnetteJean:
At søge relevant info for at kunne opnå et retfærdig kompromis er ikke grådigt.


Det er fint.
For mig at se er det et skridt op ad konflikttrappen, som I lige er nået til bunden af.
En sag koster negativ energi. 
Et dejligt, varmt gulv giver positiv energi.
Jeg ville fokusere på det sidste.
Hvis I trives bedre med at konfliktoptrappe for nogle få kroner, så ønsker jeg jer oprigtigt rigtig god fornøjelse.

Men jeg kan ikke rigtig se, hvordan en økonomisk kompensation kan give jer varme fødder med tilbagevirkende kraft.

God dag til dig også.

Hans

Tilmeldt 31. Aug 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hans, du må enten være meget fattig eller meget rig, hvis du synes at det er helt fint at betale uden at få det du har betalt for. Den luksus har vi ikke. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AnetteJean:
Den luksus har vi ikke. 

Så kan man jo undre sig over at du først reagere efter 9 år.  Ret overbevist om at du har en meget dårlig sag når du har været så længe om at reagere. 

Tilmeldt 2. May 16
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget dårlig sag. Sikkert 0 kr.

Tilmeldt 31. Aug 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ravn

Vi har skam reageret igennem de 9 år. Det er først i år at der er fundet ud af hvad der var galt, nemlig at gulvvarmen ikke var tilkoblet korrekt. Det er udlejer der selv tager kontakt til os om at vi skal snakke forløbet igennem og finde en løsning/kompensation.

Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette

Du skal nok have fat i Lejernes LO som også bliver nævnt længere oppe i tråden. Ellers er det vel bare at tale sagen igennem. 

Vi har også en større flænge i væggen inde i vores stue. Den har været der siden vi flyttede ind og vi har rykket for den i 5 år med gentagende besked om at den ingen negativ effekt har. Det er en ydre væg hvor hvis man lægger sin hånd på, tydeligt kan mærke at væggen er iskold om vinteren kontra væggen på den anden side af vinduet. De har i de 5 år pure afvist at udbedre flængen. Deres vildeste forsøg var at male over den... Det holdte i 2 dage :-)

I er heldige med at lejer vil snakke - så med tanke på hvor meget vi selv løber med hovedet mod en mur vil jeg nok tro du skal være ærlig og imødekommende under jeres samtale. Selvom det er 9 år, så tror jeg ikke vi snakker 10-20.000 kroner, men nærmere et symbolsk beløb der skal agere et mindre plaster på såret. Hvis i er ude efter en bunke skejser skal i nok ha' en tredje part med ind over forhandlingerne. Sådanne en koster ofte også en del.

Held og lykke med det :-)

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk 😃

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AnetteJean:
Det er udlejer der selv tager kontakt til os om at vi skal snakke forløbet igennem og finde en løsning/kompensation.

I det tilfælde ville jeg nok ringe til huslejenævnet (kommunens hovenummer) og spørge, om de har lavet afgørelser i lignende sager.

Det er da vildt positivt, at udlejer selv er på banen på den måde. Jeg læste i første omgang dit indlæg, som om I var i gang med at genoplive en 9 år gammel aflsuttet konflikt - og det synes jeg altså fortsat er uklogt. Jeg tror, I skal glæde jer over det, der måtte komme.

Jeg forstår ikke argumentet med, at I ikke har råd til at lade være... I så fald skal I jo - logisk set - have betalt husleje i 9 år, som I ikke har haft råd til... pengene er jo betalt, så I må jo have haft råd. Det er jo nok heller ikke sådan, at I er tvunget til at flytte nu, hvor varmen virker.

Held og lykke med snakken med jeres udlejer.

Hans

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)