Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navn på købsfaktura

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Aug 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.
Hvis man har købt varer i eget navn (fakturaen har derfor ikke firmaets navn) til videre salg, kan man så trække købsprisen fra i skat.
Og må varerne (lille købspris på 1500kr) sælges videre, når firmaets navn ikke står på fakturaen fra leverandøren.

Det drejer sig om et enkeltmandsvirksomhed (hobbyfirma)
På forhånd tak.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

sokie:
Hvis man har købt varer i eget navn (fakturaen har derfor ikke firmaets navn) til videre salg, kan man så trække købsprisen fra i skat.
Og må varerne (lille købspris på 1500kr) sælges videre, når firmaets navn ikke står på fakturaen fra leverandøren.

Det drejer sig om et enkeltmandsvirksomhed (hobbyfirma)
På forhånd tak.


Hvis du har CVR må du ikke købe og sælger noget andet privat ved siden af. Så er ALT du handler med (ud over privat indbo - køb af ny stol til stuen osv) del af dit CVR

Hvis det er enkeltmands og dit navn er på faktura (du må lave en kvittering selv med sælger navn, adresse, ting, pris og dato) så skal den ind i firmaets regnskab, både købet og salget
Du må ikke holde nogen form for handle uden for firmaet og i grundlag for måske senere momsregistrering mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 3. Mar 21
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Et hurtigt tillægsspørgsmål: Hvis man af hensyn til f.eks. levering fra en webshop, der ikke giver mulighed for levering til anden adresse, vælger levering til privat-adressen (vi er kun fysisk på vores firmas adresse en til to gange ugentligt) og der derfor er privatoplysninger på kvitteringen, vil det så ligeledes være i strid med bogføringsloven, såfremt kvitteringen bogføres sammen med note om, hvorfor den specifikke ting blev sendt til privatadressen og ikke virksomhedsadressen?
Jeg forstår det udfordrende i, at der ikke fremgår min virksomheds CVR-nummer af kvitteringen, ud fra et regnskabsmæssigt synspunkt, men I meget specifikke tilfælde, hvor der vitterligt ikke er mulighed for det, vil man da ikke kunne ryge under en form for petitessegrænse? Det skal siges, at det i mit helt konkrete tilfælde drejede sig om en patron med sådan noget dæk-lappe-halløj fra en Italiensk webshop, hvor vi kun kunne få leveret til vores privat-adresse. Vi kan dokumentere "forbruget" af pågældende patron på faktura, vi udstedte til en kunde, der havde brugt den og derfor skulle betale for den nye ifm. udlejning af autocamper. Vores virksomhed er et ApS.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du har en regning der IKKE siger spor om dit ApS og leveres privat tilmed,, vil du i alle fald ikke kunne tage momsfradrag lovligt, og skal vil lettere stille spørgsmål til hele købet. Er det en bon fra butik, accepteeres op til 3000 kr men ikke på noget du får sendt.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 3. Mar 21
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for lynhurtigt svar.

Der var desværre ingen alternativer, der havde muliggjort bestilling til virksomheden, og hvorvidt der kan svares købsmoms af beløbet er heller ikke vigtigt, da beløbet var så lille (vi betalte vist mere i fragt end for dimsen) så det var også mere om udgiften kan bogføres i virksomheden, hvis vi undlader købsmomsen på det. Det skal siges, at det er eneste bilag, vi har været i tvivl om, da vi aldrig nogensinde har oplevet ikke at kunne få leveret til anden adresse. Kvitteringen er udstedt til firmaets navn, men hjemmesiden var _meget_ italiensk (flere ord var end ikke oversat til engelsk) så jeg begriber ikke, hvordan de kan forhandle deres produkt internationalt. Men det var enten en bestilling af ny patron fra dem eller at købe en helt ny kompressor et andet sted fra til tusindvis af kroner. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Med lille beløb og du kan vise det faktisk er firma og ikke moms villej eg uden tøven bogføre - men undgå så vidt muligt dden slags

vhh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)