Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

enkeltmands + Aps eller hvad er den bedste løsning?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jul 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)
Jeg har et spørgsmål angående selskabsformer osv. som jeg håber nogen kan hjælpe med.
Jeg har et lille webbureau (uden ansatte, og omsætter for over 50.000 kr. om året) registreret som en enkeltmandsvirksomhed. Nu vil jeg så gerne starte en webshop ved siden af (med dropshipping fra en grossist i EU).
Jeg vil gerne gøre det simpelt og oprette det som endnu en enkeltmandsvirksomhed, men jeg er i tvivl om det bliver noget rod.

Har læst noget om at man kun kan have ét CVR nr. men dog godt have flere enkeltmandsvirksomheder. Fatter ikke helt hvordan det fungerer.
Men vil det kunne fungere i praksis (ift. regnskab, betalingsløsninger, moms, skat osv.) at have et webbureau og en webshop som intet har med hindanden at gøre men som har samme CVR nr.?
Det er vigtigt for mig at det ikke bliver for bøvlet med regnskab osv. fordi indtil nu har jeg kunne gøre det hele selv ved at bruge Dinero, og vil helst ikke ud i at skulle kaste en masse penge efter en revisor.

Eller er det bedre at have en af dem som Aps og det andet som enkeltmandsvirksomhed? Kan dog læse mig frem til at det er dyrt at have et Aps og at der er flere krav (sammenlignet med enkeltmandsvirksomhed).

Tænkte også om det var muligt at køre webbureauet som enkeltmandsvirksomhed og så køre webshoppen som PMV bare lige for at komme igang indtil jeg omsætter for 50.000 kr., men jeg ved ikke om det giver mening. Der skal vel være CVR. nr. for at kunne få betalingsløsning osv. til webshoppen?
Det er også meget muligt at jeg senere vil have eget lager af nogle udvalgte varer, og nogle af disse varer skal nok importeres fra kina. Men dette ligger længere ude i fremtiden. Tænkte bare det måske var relevant info ift. valg af virksomhedsform.

Hvordan ville i gøre det? Er den bedste løsning at køre Aps + enkeltmandsvirksomhed eller hvordan?

på forhånd 1000 tak for hjælpen :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kør det som to brancher bare i din enkeltmands - eller omdan det hele til ApS
fordele og ulemper her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)