Vi skal i gang med nyhedsbreve til en smykkeshop på nettet og har kontaktet to bureauer. De skal have 30-60.000 kr for at sætte tingene op med forskellige tempaltes, flows osv i Klaviyo. Det er over vores budget. En ven har så rådet mig til selv at sætte Klaviyo op guidet af Youtube-videoer. Det vil jeg nu ikke turde. Jeg overvejer at finde en person til det, der forhåbentlig vil gøre det for en lavere betaling. I den forbindelse kan jeg ikke gennesmskue følgende, som du måske kan hjælpe mig med: 1. Er opbygningen af ens webshop med Klaviyo i reglen en standard hyldevare (et grundlæggende system) - eller vil opbygningen (og dermed prisen) afhænge af, hvor mange templates, flows, retargeting-elementer man ønsker tilkoblet? 2. Er det en god idé at få en selvstændig person til at stå for ens emailmarketing frem for de store på markedet såom Ackermann og Sleeknote? 3. Jeg mener - er ekstraudgiften til de store bureauerikke tjent hjem qua alle deres systemer, templates og den erfaing som de bestrider i forhold til hvis jeg benytter en billigere enmandsvirksomhed? 4. Eller - kan en enkeltmandsvirksomhed som leverandør generelt være lige så effektiv som de store bureauer, da personen alligevel vil abonnere på templates og e-marketing-websites, der er lige så indholdsrige og up-to-date som dem de store bureauer har udviklet til sig selv? 5. Der er selvfølgelig økonomisk fordel ved at benytte sig af udenlandske leverandører - men har fx sprogbarrierer noget at sige her, da alle nyhedsbreve i vores tilfælde kun er henvendt til kunder i Danmark? I fald Klaviyo er et bagvedliggende system, overvejer jeg nemlig at lade en udenlandsk leverandør udføre arbejdet, så vi kan holde os inden for budgettet. Efterfølgende kan jeg så koble en lokal mand på til at udvikle marketing-strategien og integrere den (med re-targeging pop-ups osv) til min webshop. Hvad siger du til det? Mange tak for hjælpen! |
Hej Christian
Det kan godt være, at det lyder som mange penge. Men faktum er, at (dem du har taget fat i) højest sandsynlig er eksperter. Når man ved hvad man laver, ja så kan man tage det man vil have. Det kan hurtigt blive meget nørdet at have med email at gøre og erfaringen tæller altså en del.
Du kan nemt selv sætte de her ting op. Har du prøvet?
Email marketing kan virkelig tage tid. Ikke at lave, men at alt det der skal planlægges. Hvis du skal have noget ud af din liste, skal du minimum sende 1-2 gange om ugen. OG det skal være forskelligt content du sender.
Hvis du skal have et par fede idéer til nyheds- og velkomst emails så prøv at signe op ved dine konkurrenter som gør det godt. Det virker hver gang - i hvert fald for mig.