Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omregistrering ved modregning af tilgodehavende

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har lånt mit IVS 100.000kr., som nu står placeret aktier. Jeg er interesseret i at omdanne mit iVS til ApS ved kapitalforhøjelse med modregning i dette tilgodehavende, men er i tvivl om hvilke dokumenter/godkendelser jeg må opnå for at dette kan lade sige gøre. Jeg kan ikke finde svar online, udover en masse ubrugeligt content marketing der ligger op til at betale andre for at foretage omdannelsen. Er der nogen der kan uddybe processen?

På forhånd mange tak,

Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det finder du lidt gennemgang om her https://johnhannover.blogspot.com/2020/08/ny-aftale-om-bedre-muligheder-for-ivs.html
Lav ikke fejl, for så vil en evt konkurs kunne gøre omdannelse ulovlig og du vil hæfte som var det personlig virksomhed. Jeg ville lade en med forstand kigge over skulderen

Som sidebemærkning ved jeg så ikke, om det er smart at låne ens selskabpenge til akter

UD over lovpligtig forrentning, der som ikke gør noget , men risiko for tab uden fraddrag, så vil gevinsten så bliver lagerbekattet hvert år med 22% og når du skal have dem ud, med 27-42 % af resten - så de 22% er ren ekstra i forhold til privat investering i aktier

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Det var midler jeg oprindeligt indskød til omregistrering, men da det på det tidspunkt krævede bekræftelsen fra revisor, blev omregistreringen afvist og midlerne blev til et tilgodehavende som jeg i mellemtiden har investeret. Kan jeg overføre dem tilbage til firmakonto og bruge dem som indskud i min næste ansøgning om omregistrering (med bekræftelse fra bank), eller skal jeg hive dem ud og ind igen?

Bh

Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

når det er gæld til dig så er det ligemeget hvad de står i når gælden konverteres korrekt som i linket - men igen - hvis ikke du gør det korrekt får du personlig hæftelse

Banker nægter i 99% af alle fald i øvrigt kapitalbekræftelser - så kontant skal stadigt via klientkonto adv/revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, så ingen vej udenom advokat/revisor, selv efter lempelse af reglerne omkring omregistrering?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

martinnygaard91:

Ok, så ingen vej udenom advokat/revisor, selv efter lempelse af reglerne omkring omregistrering?

jo konvertering af gæld - eller fri kapital (efter skat) - men igen - gør det galt og du vil få personlig hæftelse ved en evt konkurs givetvis

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Har forsøgt at finde et sted hvor jeg kan læse mere om konvertering af fri kapital til selskabskapital ifm. omregistrering, men finder ingenting desværre.. Ved du hvor jeg kan lære mere om processen, eller ville du måske være villig til at bryde det ned i skridt?

Bh

Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

martinnygaard91:

Hej John

Har forsøgt at finde et sted hvor jeg kan læse mere om konvertering af fri kapital til selskabskapital ifm. omregistrering, men finder ingenting desværre.. Ved du hvor jeg kan lære mere om processen, eller ville du måske være villig til at bryde det ned i skridt?

Bh

Martin

du kan finde de forskellige baggrunde for konvertering her  - herunder konvertering af fri kapital til selskabskapital https://johnhannover.blogspot.com/2020/08/ny-aftale-om-bedre-muligheder-for-ivs.html 

Du skal være sikker på hånden. De som gør fejl og ex slet ikke havde korrekt balance med fri kapital efter skat - men blot gik efter penge i banken, vil ses som personlig hæftelse ved konkurs, da stiftelsen så anses for ulovlig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)