Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flyttefirma - vognmandstilladelse

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej amino-brugere!

Jeg har igennem en længere periode leget med idéen om at starte mit eget flyttefirma sammen med en ven. I den forbindelse har jeg en række spørgsmål, som jeg virkelig håber, at nogen herinde kan hjælpe mig med at afklare.

Jeg kunne godt tænke mig at strukturere det således, at jeg selv står for den daglige administration og marketing og min ven står for salg og kundekontakt. Det betyder, at vi skal have ansat nogle folk til selve flyttearbejdet og jeg er lidt i tvivl om, hvordan det fungerer ift. vognmandstilladelse mm.

Jeg kan forstå, at vi skal have en vognmandstilladelse i firmaet, hvis vi ønsker at transportere gods for fremmed regning. Derfor har vi aftalt, at min ven skal tage kurset. Dertil kunne jeg godt tænke mig at høre lidt nærmere om, hvordan sådan en vognmandstilladelse mere præcist virker, så vi kan være sikre på at vi overholder alle regler.

Er det rigtigt forstået, at vi gerne må ansætte/aflønne egne flyttemænd, såfremt den ene ejer i virksomheden har en vognmandstilladelse? Med det mener jeg nærmere bestemt om de mænd, der forestår selve det fysiske flyttearbejde også skal være i besiddelse af en vognmandstilladelse eller om det er nok, at den ene ejer i virksomheden har den. Derudover går jeg ud fra, at den flyttemand, der kører bilen skal have et varebilschaufføruddannelsesbevis. Jeg håber der måske er en, der kan forklare mig lidt mere i detaljer om, hvordan det hele fungerer ift. de her ting.

Jeg håber der er en, der kan hjælpe! :-)
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)