Jeg er helt ny i det her. Jeg har kastet mig ud i at oprette en virksomhed og jeg har tilfældigvis nogle ting i privaten, som jeg vil smide ind i firmaet og sælge. Det er ting, som jeg aldrig har fået brugt, så de er som nye, dog også ting, som jeg ikke længere har nogen form for kvittering eller faktura på. Jeg tænker det er det samme, som hvis jeg laver et kontant indskud i firmaet og bogføres på samme måde. Jeg bruger Dinero - så er det ikke bare, at vælge den skabelon der hedder "Indskud privat" og bogføre den værdi jeg mener varene har - kan godt huske hvad jeg gav for dem i sin tid. Værdien er selvfølgelig under, hvad de kan sælges til idag. Håber i kan hjælpe, skal lige blive tryg i det her opstart :) /sho |
Ja det afgørende er at du ikke sælger dem ind dyrere end de kunne købes til - eller kan genkøbes til og du gør det ikke som indskud hvis vi taler personlig virksomhed men som et varekøb uden moms - du laver bare en regning privat uden moms med specifikation - hvorefter varen jo så ved regnskab skal regnes med til den værdi den blev købt til, hvis den ikke er solgt og dermed ikke som udgift før den er solgt
Overvej en letlæst bog Introduktion til regnskab som enten E bog eller paperback https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html
vh John Hannover