Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Diæter eller faktiske udgifter i et Interessentskab (I/S)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg har for nyligt oprettet et I/S selskab med min strygekvartet. Vi er derfor 4 ejere af selskabet, og deles lige om alt.
For nyligt var vi på en tur til Nordjylland hvor vi spillede 4 koncerter, på 3 dage. Samlet set var rejsen 7 dage, så vi havde altså 'ferie' 4 af dagene.

Under opholdet i Jylland havde vi udgifter til mad osv., og mit spørgsmål er så nu:
Kan vi trække de faktiske udgifter fra (på de 3 dage som vi arbejde), eller kan vi trække statens diæt-takster fra?

Det er utroligt svært at finde noget om dette emne, da vi jo alle er ejere af I/S selskabet, og derved ikke skal have dem udbetalt, eller udbetale diæter til ansatte.

Håber I kan være med til at svare på mit spørgsmål:)

Mvh Gustav Ranum
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

1 Det er ikke altid let at få skats godkendelse af at et band (eller strygekvartet) er erhvervsmæssigt. Det forudsætter i alle fald at formålet klart er overskud - ellers vil kørsel i selskabsform kunne forkastes - også bagud

2 - Samme fradrag i princip som hvis I var en musiker der skulle ud og spille - og kunne vise at det var nødvendig fortæring - og valget er så enten faktiske udgifter i regnskabet eller fradrag for ejeren ved at fratrække det fra ejerens del af overskuddet

3 - momsregistrering vil ikke være lovlig dersom I ikke selv er koncertarrangører og billetsælgerne - og uden moms vil den der udbetaler derfor stadigt skulle foretage indberetning af honorar som til person uden CVR - og så indskrive CVR nummer i Skat e-indkomst

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Aug 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret!

1. Vi har et helt klart mål om overskud, og firmaet er 100% erhverv, da det hele giver bedre mening med et selskab.

2. Tror ikke helt jeg forstå hvad du mener med "fradrag for ejeren ved at fratrække det for ejerens del af overskuddet".

Vh Gustav
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ranum:

1. Vi har et helt klart mål om overskud, og firmaet er 100% erhverv, da det hele giver bedre mening med et selskab.

John henviser til "selskab" og det er et I/S ikke, så hans svar giver ikke mening i forhold til jeres situation.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Ranum:

1. Vi har et helt klart mål om overskud, og firmaet er 100% erhverv, da det hele giver bedre mening med et selskab.

John henviser til "selskab" og det er et I/S ikke, så hans svar giver ikke mening i forhold til jeres situation.

nej jeg tænke faktisk mest på moms hvis man momsregistrerede en strygekvartet kunne det forkastes i både I/S og selskka. - eller?

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

I personlig virksomhed skeer fradrag ved det ikke udbetales som udgift og skattefrit ud men ved at beløbet trøkkes fra overskuddet hvorrved fradraget fremkommer 

 Du har helt ret at der i øvrigt ikkke er problemer i I/S formen og en vis lettelse ved arrangør kun skal indberette på ETE nummer til skat måske - men moms mener jeg ikke de må have med?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Omkring moms er det korrekt, at det kan give problemer, men en strygerkvartet - eksempelvis - kan jo godt have momspligtig aktiviteter som så kræver en momsregistrering. Eksempelvis salg af musik - uanset om det sker som streamning eller som cd.  Men ja dem selv som musikere kan give problemer. Det er så ikke tilfældet her, hvor de har cvr-nr som tilsyladende ikke samtidigt er et momsnummer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep med momsen nævnte jeg netop med mindre de f.eks var arrangør og stod for billetter mm.

Og kørepenge ved brug af egen bil - må jo så gå til den lægger bilen til og denne må vel trække værddien fra kørebog fra dennes overrskudsandel? dete må ikke deles men skal falde til den der lagde egen bil til. Er det sådan i et I/S?

Og er det offentlig transport alene for erhverv så er det bare at bogføre som udgift

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)