Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmands virksomhed - Personligt indskud - PC uden moms?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle
Jeg har søgt herinde efter en case der ligner min, men synes ikke jeg kan finde en magen til.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed hvor jeg ingen penge tjener, jeg er momsregistreret (får ihvertfald notits om at indberette moms), hvor jeg blot 0-beretter hver gang.

Min virksomhed tjener ingen penge da det er en spilvirksomhed, og jeg bruger mine frie timer på at udvikle et spil, jeg har planer om at tjene nogle penge på (engang).

Jeg står og vil gerne købe en laptop i firmaet, dvs købe den uden moms på f.eks. sider som Dustin.dk. og disse penge ville være fra et personligt indskud.

Må man overhovedet det?
Dvs jeg kyler' jo penge ind i firmaet som er beskattet, til at købe en computer uden moms.

Mange tak

Bedste hilsner,
Niels
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

om der er fradrag afhænger af om du skal bruge den i firmaet-  Jeg ved ikke hvorfor den er uden moms - hvis det er fordi dustin i hovedsag handler med andre momsregistrerede- så er det reverse charge moms som du selv skal indberette - og næppe har fuldt fradrag for da skat nok ud fra din beskrivelse vil formode du også bruger den privat

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/omvendt-betalingspligt-b2b-i-danmark.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Aug 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for svaret.
Jeg vil dog påpege at jeg ikke har tænkt mig at bruge den privat, den ville stå på et kontor hvor jeg arbejder når det er.

Jeg har måske misforstået noget med moms'en så og køb i virksomhed?
- Eftersom den kun skulle bruges til mit arbejde, ville jeg så ikke kunne købe den uden moms?

Igen, tak for svaret! :)
Tilmeldt 11. Dec 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

NFMynster:
Mange tak for svaret.
Jeg vil dog påpege at jeg ikke har tænkt mig at bruge den privat, den ville stå på et kontor hvor jeg arbejder når det er.

Jeg har måske misforstået noget med moms'en så og køb i virksomhed?
- Eftersom den kun skulle bruges til mit arbejde, ville jeg så ikke kunne købe den uden moms?

Igen, tak for svaret! :)

Du køber computeren inkl. moms, også hos Dustin. De viser prisen uden moms til erhverv, fordi dette er den reele pris hvis du kan få fuldt fradrag.

Du betaler derfor momsen, men får den så tilbage når du afregner moms. Har du 0 kr. i salgsmoms og købt en computer til 10.000 inkl. moms (2000 kr. købsmoms) og får fuldt fradrag, så vil du få 2000 kr. tilbage når du afregner moms.

Tilmeldt 9. Aug 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Ah yes, perfekt.
Det giver også god mening.

Så mit personlige indskud i virksomheden vil være det fulde beløb + moms, og ville jeg kunne fradrage momsen og få den tilbage på virksomhedskontoen.

Mange tak for svaret.
Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

SBmarketing:
Du køber computeren inkl. moms, også hos Dustin. De viser prisen uden moms til erhverv, fordi dette er den reele pris hvis du kan få fuldt fradrag.

Det er desværre ikke helt korrekt.
Hvis det er B2B skal den afregnes uden moms, og slut modtageren af produktet skal så selv momsangive den til Skat.

Det er efterhånden en gammel regel, Håndtering af omvendt betalingspligt i bogholderiet - BDO

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Dustin er givet under den regel jeg også beskrev - omvendt betalingspligt - men om de må sælge med moms så kommer der moms på og du har ikke momsfradrag i PMV  VAR du momsregistreret så kunne du - formentlig trække HALV moms fordi skat vil formode computeren også bruges privat - men momsregistrering forudsætter du forventer en momspligtig indtægt også

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Aug 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Super, så:

1. Jeg kan købe computeren uden moms (up front), fra en virksomhedskonto hvor jeg har overført beløbet fra min personlige konto.
2. Så skal jeg registere moms eller hvordan?

> Hos køber anbefaler vi, at der oprettes en ekstra konto i balancen under momsgæld med en tekst i retning af ”Erhvervelsesmoms ved køb af it-udstyr med omvendt betalingspligt”. Det vil nemlig lette afstemningen i forbindelse med momsangivelsen. På kontoen skal du kreditere momsen – beregnet som 25 % af købsprisen - ved køb af sådant udstyr, mens du debiterer kontoen for indgående moms.

Dog, når jeg læser dette citat, lyder det nærmere som om jeg køber den med moms og derfor kan jeg kreditere momsen igennem min momsangivelse?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke købe fra en virksomhed der fakturerer uden moms når du ikke er momsregistrereet - det er momssvindel - så du kan ikke hndle der hvis de kunsælger med reverse charge moms

Du skrev om jeg husker det, at du er PMV og så har du ikke moms på salg og ikke momsfradrag for noget og ingen momskoonti og må ikke handle fra de som kun sægler IT med reverse moms (uden moms)

Hvis det er ret du er MV så mangler du virkeligt at forsttå regler for momsfri enkeltmands og kan kome rigtigt galt af sted sagt lige ud. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Dec 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolay:

SBmarketing:
Du køber computeren inkl. moms, også hos Dustin. De viser prisen uden moms til erhverv, fordi dette er den reele pris hvis du kan få fuldt fradrag.

Det er desværre ikke helt korrekt.
Hvis det er B2B skal den afregnes uden moms, og slut modtageren af produktet skal så selv momsangive den til Skat.

Det er efterhånden en gammel regel, Håndtering af omvendt betalingspligt i bogholderiet - BDO

Beklager mit halvdårlige svar Zip it!
Tak for at præcisere, Nicolay!
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)