Hej. Jeg har en virksomhed Aps. som har kørt ca 4 år men jeg har en gæld til moms og skat på imellem 100000 - 200000 og jeg kan ikke hente det som tingene står. Hvis jeg erklære mig konkurs koster det mig minimum 40000 kr. Hvad er det klogeste for mig at gøre? Og hvad kan det komme til at koste mig personligt? Mvh John |
Det kan man ikke sige med sikkerhed. alt fra 0 til 200.000 kr
Hvis SKAT melder dig konkurs (eller du selv gør - det første tager lidt tid det andet lidt hurgtigere) så vil det afhænge af, om skat kan påvise, at du forsatte drift længe efter det burde have været klart du ikke kunne betale moms og skat (kan så give hæftelsesgennembrud) OG om skat evt stammer fra egen løn du ikke har ladet selskabet betale skat af - for det alvorligere
Du bør vel kontakte skat og forklare, at du er uføre og ikke kan betale din skat og moms og derfor ikke kan se mulighed for at selskabet kan forsætte, og dermed måske slippe for selv at melde konkurs - men du hænger på selskabet i ganske lang tid, og dermed ikke A kasse eller andet - før det er væsentligt længere i lukning
Mulighed for gældssanering vil også være lig nul ved moms og skattegæld
vh John Hannover