Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direktørkontrakt - ingen fast månedsløn??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jul 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har netop oprettet et ApS og indtræder selv som direktør i firmaet, og er derfor ved at udfærdige en direktørkontrakt. Da indtjeningingen i virksomheden af gode grunde stadig er meget usikker, ønsker jeg i første omgang ikke at udbetale en fast månedsløn, men kun udbetale, hvis der er overskud i virksomheden til det.

Kan man dette? Og hvordan vil I formulere det i en direktørkontrakt?
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville bare skrive 0 kr. i gage.
Du kan jo altid lave en ny kontrakt, hvis du ikke skal forhandle den med andre end dig selv.

Hans

Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 82
Fra  Goodlife Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

Jeg bruger dan løn til at udbetale fra gang til gang. Din løn til dig selv behøver ikke være fast hver måned. Danløn indberetter også 0kr for dig, hvis du ikke udbetaler løn (koster hvis 600kr hvis man ikke indberetter 0kr)

Kender desværre ikke noget til din egen kontrakt. Jeg har personligt ikke en til mig selv, selv om jeg har haft virksomhed i 3 år. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Stie:
Kender desværre ikke noget til din egen kontrakt. Jeg har personligt ikke en til mig selv, selv om jeg har haft virksomhed i 3 år.

alt andet lig er det klogt at have - da alle kontrakter og aftaler mellem selskab og hovedaktionær skal være dokumenteret. Du kan sige den er det ved at du kan vise danløn men du bør lave en helt simpelt dir kontrakt så du dokumenter aftalen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)