Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ineffektive Facebook kampagner

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 30. Mar 21
Indlæg ialt: 20
Fra  billig-alarm.dk Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude, 

Jeg har siden billig-alarm.dk hvor jeg er begyndt at annoncere for på facebook, men savner konverteringer. 

Status:

Eksponeringer: < 5000

Klik: 75

CTR: 1,49%

Konverteringer: 1. 

Jeg kan se at interaktionen via google analytics er ret fin med en gns. besøgstid på 2-3 minutter og 3-4 sider folk kigger på - men de smutter desværre bare igen uden køb.

Er der nogen, der kan give en hjælpende hånd til hvad der kunne være galt? 

VH

Jesper

Tilmeldt 4. Oct 19
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu ved jeg ikke om det kun er mig men jeg kan ikke klikke på noget før end jeg har klikket en pop-up væk med overskriften "Få de bedste tilbud i kundeklubben!". Jeg har prøvet med både Firefox, Chrome og Edge.

Hvis andre oplever noget lignende kan det måske være en forklaring

Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 82
Fra  Goodlife Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

Der kan være flere grunde til din annonce ikke performer. Det "kan" være: Din copy, billede/video, målgruppe, tracking (pga. IOS 14) osv. Det er vigtigt at få splittestet de her ting på Facebook indtil du finder ud af hvad virker.

Jeg kan ikke se nogen aktive annoncer på Facebook fra billig-alarm.dk. Men du er velkommen til at sende mig PB med et billede af annoncen samt din målgruppe. Så kan vi tage en snak om det. 

Vi snakkes ved,

Tilmeldt 30. Mar 21
Indlæg ialt: 20
Fra  billig-alarm.dk Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Den pop-up var sat til at man aktivt skulle trykke på krydset for at den forsvandt. Den er nu sat til at forsvinde så snart, man klikker et sted på skærmen.

Tak for feed-back :)

VH

Jesper

Tilmeldt 30. Mar 21
Indlæg ialt: 20
Fra  billig-alarm.dk Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stie, 

Ja, det kan sagtens ske. Jeg er - indrømmet - ikke en ekspert. Jeg har slukket for annoncerne indtil jeg finder ud af at prøve noget nyt, for pt. er det bare et sort hul, jeg kaster mine penge ned i. 

Tak for tilbudet - jeg kontakter dig :)

VH

Jesper

Tilmeldt 13. Aug 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper, 

Som Stie skriver kan problemet være mange forskellige steder. 

Dog er der også en simpel forklaring, såsom hvor længe annoncerne har kørt og hvor mange penge de har brugt. 

Umiddelbart, så performer din annonce fint grundet din CTR procent. 

Nu får du allerede en hjælpende hånd, dog er du mere end velkommen til at kontakte mig, for en gennemgang af annoncerne og annoncekontoen.

Hvis dette skulle have interesse. :)

Mvh Kristoffer

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu er der ikke alt for meget information og kan heller ikke se dine annoncer under Facebook ads library, men kan lige give lidt indspark.

Først og fremmest - lad være med at bruge din hjemmeside som landing side. Du skal bruge en ultrafokuseret landing side uden menu, hvor den mulige kunde fra start til slut bliver ledet fra starten af siden og hele vejen hen til købet. Allerede her kan du hente RIGTIG meget. Det er en fejl jeg ofte ser mange laver at de leder kunden til deres alm hjemmeside, da der er alt for meget der flytter kundens fokus væk fra købet.

Sørg for at benytte konverteringer som din kampagnemålsætning både i bottom, middle og top funnel. Det er det som for mit vedkommende oftest giver bedst resultater.

Nu har jeg som sagt ikke set dine annoncer, men i dit tilfælde havde jeg skudt nogen gode videoer som først og fremmest bruger det USP som adskiller jer fra konkurrenterne som jeres hook. Nu kender jeg ikke jer og markedet specielt godt, men tænker det kunne være noget i stil ala: "Er du også træt af dyre alarmsystemer med alt for dyre abonnementspriser? Det er slut nu." Og så går mere ind i hvad jeres produkter er, hvor hurtigt og nemt det kan sættes op med video eksempel i baggrunden, og så et call-to-action til sidst. Sørg desuden for at få kundeanmeldelser med. Gerne en video på maks. 30 sekunder. Sørg for at få lavet flere vinkler som kan split testes. Du kan komme rigtig langt bare med at filme med din iPhone.

Hvor stort er dit adspend?

Jeg kunne forestille mig at et produkt som alarmer har en lidt længere købsrejse end mange andre produkter har. Jeg havde opsat en exit intent pop-up på siden når folk forsøger at forlade den med f.eks. at de deltager i konkurrencen om en alarm eller lignende for et email opt-in. Herefter handler det bare om at få opsat et godt email flow, og du kan her samtidigt bruge de emails du får høstet til bedre retargeting på Facebook senere hen. Jeg kan anbefale Klaviyo.

Tilmeldt 30. Mar 21
Indlæg ialt: 20
Fra  billig-alarm.dk Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de gode råd.

#Blomse - Jeg tænker at bruge ca. 5.000 kroner på den første kampagne, for at teste. Derefter er jeg villig til at bruge mere, hvis jeg kan se en ide i at investere tungere ind i det. Jeg er desværere nok én af dem, der bare henviser til min kategoriside, og som du skriver så kunne det være en mulighed for mig at lave en specifikj landingsside for at højne kvaliteten - det vil jeg se ind i :) 

Derudover kan jeg godt se, at jeg skal have tænkt retargeting ind i det, jeg arbejde med - som jeg skrev før, er jeg ikke ekspert, og må nok søge lidt råd eksternt.

Mange tak for respons. Jeg vil arbejde videre med at ramme markedsføringen bedre i fremtiden.

God weekend

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 30. Mar 21
Indlæg ialt: 20
Fra  billig-alarm.dk Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Halfdan,

Super - det vil jeg helt sikkert kigge nærmere ind i. Tak for input :)

VH

Jesper

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)