Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat/CVR-nummer for/fra udlejningsejendom

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har et familiemedlem der for 10-11 år siden købte en ejerlejlighed. Meningen var, at datteren skulle bo til leje - hvilket hun også gjorde i et stykke tid. Da lejligheden blev for lille for datteren, flyttede hun ud.

Ejeren (familiemedlemmet) besluttede sig dog for, at fremleje lejligheden til omkring 7.000 kroner per måned (84.000 om året).

Nu har jeg haft en snak med familiemedlemmet som siger, at der ikke behøves noget CVR-nummer, selvom indtjeningen er over 50.000 - kan det passe? Det skulle ikke undre mig om der var nogle regler, men jeg har bare ALTID fået af vide, at hvis du omsætter for mere end 50.000 kroner - uanset i hvilken branche - så skal der oprettes et CVR-nummer.

Nu er jeg personligt RET ligeglad, men jeg kunne godt tænke mig, at lære mere omkring det. Jeg har nemlig på fornemmelsen, at de her penge ryger direkte ned i foret på personen. Især taget i betragtning af, at der INTET regnskab bliver lavet.

Kan det lade sig gøre, at leje ejendomme ud - privat - for mere end 50.000 kroner om året uden CVR-nummer og i så fald - hvordan ordner man skatten?

Personen snakkede godt nok om nogle regler, men det forstod jeg ikke en brik af.

Nogen med indsigt? :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan godt udleje uden moms til private - det er hovedreglen, at privat udlejning er uden moms Der kan ikke benyttes bundfraddrg når man ikke selv bebor lejligheden

vhh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)