Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for forudbetaling ved e-handel og leveringstid

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

Mit spørgsmål drejer sig om at hæve penge fra kunders kreditkort inden varen sendes.

Vi har startet forretningen drizzle.life, der laver ekstraktionsapparater til hjemmebrug. Det er primært henvendt til folk med medicinsk behov for cannabisolie, der med vores apparat kan lave olie af enten hamp eller cannabis (med recept fra lægen). Vi sælger direkte til forbrugeren via en webshop til EU, men fokuserer primært på DK i øjeblikket.

Produktet er udviklet hos os og produktionen er bygget op i Hvidovre og vi har størstedelen af produktionen i egne faciliteter og har pt. 12 ugers konstruktions og leveringstid på apparaterne. Der er styr på produktionen, så det er ikke sådan at leveringstiden slingrer. Apparatet sælges til DKK 8.999 inkl moms, hvilket vil sige det er i den dyrere ende af B2C produkter. Tilsvarende er der også en rimeligt høj produktionsomkostning per apparat.

Hvis vi gør eksplicit opmærksom på det inden man køber varen i vores webshop, må vi så gerne hæve pengene inden varen sendes - dvs. ved starten af de 12 uger? (her tænker jeg også på politik hos NETS, quickpay og andre instanser). I praksis er det ikke så meget forskelligt fra hvordan man gør det i forbindelse med crowdfunding. Såvidt jeg kan se fra købeloven er det ok, så længe man gør opmærksom på det.

Det vil gøre det nemmere for os at skalere forretningen op.

Tak for input!

MVH

Peter

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korte svar er, nej du må ikke hæve pengene før varen er afsendt, det er en overtrædelse af reglerne for indløsning af Mastercard, Visacard og Dankort

Du kan ikke skrive dig ud af dette, når det er B2C salg

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Klart no-go B2C uanset du skal bruge penge til at producere eller skulle bestille en rolls royce hjem med lang leveringstid - penge må ikke trækkes før levering når deet er en alm vare der købes på webshop, og du vil også skulle leve med 14 dages fri returret

vh John Hannoverr

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Apr 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak for klart svar. 

@john> hvilke regler er det, der gør det er nogo? Er det også regler fra visa / MasterCard du henviser til?

Mvh Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Forbrugerloven - forbrugerombudsmanden . Si. J visa og alle andre så også skal medvirke til 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)