Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tidligere direktør konkurs

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 13. Sep 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer. 

Kan det virkelig passe at såfremt man sælger sit selskab til en anden og vedkommende går konkurs på et senere tidpunkt, at den tidligere direktør kan blive stillet til ansvar? Altså hvor længe skal der gå før den tidlugere ejer og direktør er fuldstændig fri. Det skal lige nævnes at tidligere direktør har kørt alt efter bogen snorrelige. Corona har selvfølgelig haft kænpeindflydelse, så der er optaget lån jf. Statens hjælpepakker men bogføring og alt andet spiller og ingen ulovlige aktionærlån osv. 

Vh Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46443
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man er ansvarig for de ting man gør - også som direktør, men ikke for de ting andre gør med selskabet efter man er sluttet

Er der ikke gjort noget ulovligt i direktørens tid, er der ikke noget at komme efter, men er der en ulovlighed, begået af direktøren eller med dennes viden, uden indgriben, så er der ansvar, efter de normale (og overfor skat feks forlængede) forældelsesfrister

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det tidligere direktør eller tidligere ejer, du mener? Det er nemlig to forskellige ting.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 13. Sep 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten jeg har haft begge titler på samme tid

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46443
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Moes23:

Kirsten jeg har haft begge titler på samme tid

du kan i princip være ansvarlig i begge positioner - ejer for at sikre forsvarlig ledelse indsat - og direktør for at følge loven i den daglige drift. Du beskriver jo, at al lovgivning var fulgt og så er der ikke nogen der kan komme efter dig for ting der måtte være sket efter salget. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Sep 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bare hørt myter om at nye ejere har hørt tibg ad HT og så var det gammel ejers ansvar. Men det giver mening John. Man kan jo ikke bestemme over hvad ny ejer foretager sig

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med selskabstømning, så kan den tidligere ejer/direktør blive stillet til ansvar.

Hvorfor har du solgt i stedet for at likvidere selskabet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46443
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Lynge Andersen:

I forbindelse med selskabstømning, så kan den tidligere ejer/direktør blive stillet til ansvar.

Hvorfor har du solgt i stedet for at likvidere selskabet?

ja det er da et godt point at få med


Lige kort om selskabstømning:
Du sælger firmaet, som er uden værdier i princip og overskud er hævet men du skal jo betale skat af det overskud - så der er afsat f.eks 2,2 mio til skat af overskuddet på 10 mio - og de 2,2 mio har du ladet stå i banken til skat

Nu sælger du så de 2,2 mio der står i banken til skatten - for 1,5 mio fordi du er en flink mand, og køber hiver nu alle 10 mio ud og erklæres så konkurs

Køber kan nu lade disse penge fare rundt i verden som del af mystiske transaktioner - og pludseligt er de borte og selskabet er konkurs, og skat fik ikke deres 2,2 mio

Her kan sælger dømmes for medvirken til selskabstømning - da det var ret klart ved salget, at det ikke var aktiviteten der var interesse for, men alene de penge der stod som gæld til skat.

Ole kan supplere hvis jeg ikke forklarer det godt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Sep 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Selskabet blev solgt for kapitalstiftelsen. Der er sgu ikke noget som er blevet tømt. 

Jeg orker ikke at være selvstændig. Alt for mange timer til en skodløn. Der har jo ikke vlret noget overskud grundet corona. 

Jeg har faktisk mistet en masse penge ved at sælge selskabet. Det kører nu efter covid situationen er taget af. Jeg orker vare ikke mere og det viste sig at det ikke er noget for mig. 

Men selskabstømning kommer slet ikke på tale ihvertfald her. Om den nye ejer vender det til et kæmpe overskud og tømmer, det må han selv om

Tilmeldt 13. Sep 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Grundet 0 restancer så stod der ikke noget tilbage på bankkontoen efter salget, så jeg forstår ikke hvad køver skal kunne tømme. Der er faktisk lån i selskabet som er blevet overholdt til punkt og prikke. Dette gar afspejlet salgsprisen og fordi jeg som tidligere nævnt ikke kan mere!

Det er da synd at selskavet ikke skal køre videre når det er kommet ovre de dårlige tider. Desuden har den nye køver likviditet og brancheerfaring, så det er bare med at klø på og fortsætte såfremt man er til det selvstændige erhvervsliv, hvilket jeg fandt ud af ikke er!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)