Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pantefogden kommer ..!🤯🤯🤯

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Englev Christiansen:

Nogle gange er det bedre at vide hvornår man har tabt, indkassere tabet og komme videre.

Men snak med en advokat og en revisor.

  enig - men en del kan hænge på, om skattegæld indeholder noget større i form af manglende skat på egen løn (som jo er starten i det her) for den vil i en konkurs - når det er ejer selv der har styret det og ikke betalt skat af sin løn, bliver personligt gæld generelt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der betalt skat af min løn. og jeg har ikke lavet noget særlig løn til mig selv. Jeg ville have tjent mere som poder 😀

Jeg har kontaktet inddrivelsen 2 februar og bedt om afbetaling og fået et betalingslink jeg kunne bruge og betale det jeg kunne de næste 18 mdr. efter 18 mdr. kunne vi se på det igen.

Har lavet nogle investeringer, som endelig var ganske gode.  Men få dage efter kommer nedlukning nummer 2. Og de investeringer går tabt. Var dette ikke sket, så ville min gæld være betydelig mindre.

Men har kontaktet en rådgiver og så må vi se hvad de siger. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

C.Mærsk:
Nu er der betalt skat af min løn. og jeg har ikke lavet noget særlig løn til mig selv. Jeg ville have tjent mere som poder
det er en stor fordel at skattegælden ikke har med din egen løn at gøre - det kunne nemlig være blevet personligt hæftelse for den del - men det er du så forbi

Det er usædvanligt, at du 2 feb fik betalingslink til 18 mdr OG besked om at så kunne man se på det igen. Det er helt mod skats regler, som er 12 mdr som max afbetaling - - og så er det jo meget underligt, at de nu sender fogeden, hvis du ikke har hørt noget siden 2 feb 

Jeg forstår helt, at ting kan gå galt - investeringer osv - men tror du må have misset en eller anden kommunikation - for skat giver dig ikke 18 mdr først og så - tilmed besked om at så må i tale om det igen om 18 mdr for resten af beløbet evt - uden at komme med yderligere (de må generelt ikke aftale over 12 mdr faktisk)
Har du en skriftlig aftale om 18 mdr - og tilmed at den kan forlænges, vil fogeden stå skidt i skifteretten - men den tror jeg du skal lade den du nu får råd fra gennemlæse.

Mange ryger i problem grundet nedlukninger - og som andre har skrevet, kunne det være på tale at tage tabet i en konkurs og starte på frisk

Bagdele er så:

  1. Skat vil kræve sikkerhed for et ret stort beløb - svarende til din forvented fremtidige skat/moms - og så kan du være lige så langt/bredt som du er nu. Det er bagdelen ved at gælden er til skat/moms - at de vil kræve sikkerhed for fremtidig skat/moms ved genstart.
  2. Du vil stå som en med en konkurs i CVR - i forhold til kunder KAN det betyde lidt
  3. Banken kan have tanker imod - 
  4. Dine kunder/goodwill - kan lide skade ved det MEN

Du vil formentlig absolut så ikke blive udsat for noget der ligner hæftelsesgennembrud - når gæld ikke er egen skat og du ikke selv nu tager en bunke penge ud (løn) uden at betale gæld - og kan så starte op, men med 1- 4 som bagdele + naturligvis - du har så skulle bruge private midler til de 380.000 kr til en stor del.
 
Her skal du få rådgivning om, at evt skyde dem ind som konvertibelt lån - som giver fradrag for et eventuelt senere tab af lånet til din virksomhed (og så med rente lovpligtigt) frem for måske at kunne tabe dem uden skattefradrag https://johnhannover.blogspot.dk/2018/02/konvertibelt-lan-til-selskab-fra-ejer.html fortæller mere, inkl de nye "regler" hvor der vil ske beskatning af konverteringsretten hvis værdien stiger når alt går rigtigt godt - men dog med sikkerhed for fradrag for evt tab.

Det er klart klogt at du tager råd fra andre proff - OG undersøger om du kan finansiere gælden privat / via firmaet i kombi - og få den ud af verden inden fogeden - (inkl evt gebyrer/renter så det ikke bliver dem fogeden så hænger hatten på)

God vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke 18 mdr på skrift. Det sagde hun bare og sendt et link.

ja, vi må se hvad der sker. 

Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Men super info med det lån

Tilmeldt 4. Oct 19
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu bliver jeg lidt nysgerrig. Hvordan kan man betale skattegæld til egen løn specifik? Som jeg har forstået det så bliver gælden dækket i den rækkefølge den er opstået, uanset type (moms, a-skat mv).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Englev Christiansen:

Nu bliver jeg lidt nysgerrig. Hvordan kan man betale skattegæld til egen løn specifik? Som jeg har forstået det så bliver gælden dækket i den rækkefølge den er opstået, uanset type (moms, a-skat mv).

det kan man da heller ikke. Man skal bare være klar over - at skattegæld der er for egen løn som ejer, ved en konkurs generelt vil blive personlig - hvor anden skattegæld og momsgæld "bare" indgår i boet for selskabets regning


Dette for at sikre, at man som ejer ikke problemfrit finansierer selskabets drift OG ens egne pengeudtag - gennem ikke at angive skatten korrekt og/eller - bevidst ikke indbetale skatten af den løn man hæver

Når først gælden er der - kan der ikke prioriteres men hele skattegælden skal betales

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Sep 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. 

Jeg har læst gglere gange at du nævner hæftelsesgennembrud grundet manglende betaling af skat.

Men hvad nu hvis man har flere ansatte og har udbetalt løn til disse og sig selv som ansat. Er det så også hæftelsesgennembrud? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Manglende skat er ike i sig sellv hæftelsesgennembrud - men hvis man forsætter gældsoptagelse på et tidspunt, hvor det burde være åbenlyst, at man ikke kan betale, så KAN det være det, og manglende skat af egen løn vil generelt være et personligt krav i allle fald - men selve det at noget går galt og skat og moms er mellem kreditorerne er ikke hæftelsesgennembrud - ikke så længe man ikke forsætter driften og skaber ny gæld, efter det er helt klart man ikke kan betale

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)