Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat telefon brugt med forratningsbehov

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 3. Dec 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino,

Jeg er nødt til at beslutte om min personlige telefon, som jeg også bruger til forretningsbehov (næsten altid). Jeg læste meget om emnet, og jeg kan ikke finde ud af, om det er en god idé for mig at have min personlige telefon som en virksomhedsudgift. Min månedlige regning er 105 kr, men jeg forstår det ikke ved at udfylde rubrik 462 i den årlige selvangivelse. Hvilket er bedre for min sag?

Tak for din hjælp!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

det koster meget mere end 105 kr-  du skal lægge 3.000 kr til dit overskud i rubrik 111 for at se det - og så er 462 alene en oplysning til skat om at du har husket det

Da du jo stadigt selv betaler telefonen - nu blot i virksomheden ved fri telefon, så mister du jo 60% af beløbet 3000 som du ellers havde haft i overskud til skat - + betaler skat af 3.000 kr personligt - 
Da halv moms (forretningsdel) kan trækkes fra, så bliver resultatet -  at man skal have omk INKL evt køb af telefon på ca 2.800 per år før det går hjem - Køb af ny telefon binder til skat af fri telefon til den kan vises solgt eller på anden vis borte
http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)