Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investerings af selskabs midler

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jul 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.
Jeg står overfor et større salg i mit firma som gør at jeg får et 2-cifret millionbeløb. Dette er i firmaets navn at dette salg foregår og det er altså IKKE et salg af firmaet, blot et aktiv i firmaet der sælges. Firmaet er et driftselskab og er ejet af mit holdingselskab.

Disse penge skal ikke bare stå i banken, de skal selvfølgelig investeres i aktier, obligationer mm.

Jeg ønsker at oprette et investeringsselskab som disse midler skal være i. Derudover så ønsker jeg at mine børn også kan smide penge i selskabet og derfor få den %-del af overskuddet fordi de også er ejerere.

Hvad giver mening og hvad skal man være obs på? Skal man have særlig tilladelse af finanstilsynet hvis nu at børnene evt bruger det som en måde at have deres pension? De skulle gerne blive til et stort familieforetagende, der bare vokser og vokser som tiden går.
Tilmeldt 27. Nov 20
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Du får et to-cifret million beløb i kassen, tag dog for guds skyld fat i et anerkendt revisionshus eller lign. I stedet for på et debat forum. 

Og tillykke med salget!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med 2 cifret mio beløb er det en superrevisor eller advokat du skal have fat i NU

Pengene kommer ind i det selskab der sælger aktivet og kan jo ikke lige flyttes til et investeringsselskab, men det sælgende selskab kan blive investeringselskab og du kan oprette andet drift - evt ved en anpartsombytning (fat i revisor)

Når børn under 18 modtager pengegave over 75.000 - (husk også gaveafgift - eller tal med revisor om at sælge dele af firmaet til børnene men så får du skat af gevinsten og du kommer i problem hvis du ikke regner prisen efter at det er disse 2 cifrede mio penge + selve basisværdien værd) og så skal pengene anbringes i en godkendt forvaltningsafdeling (godkendt via familieretshuset) og så er der klare regler for hvad må bruges

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)