Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO på hjemmeside af egne Youtube-videoer 🎥

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 12. Jul 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen

Jeg er lige gået ind i en ny verden med, at lave videoer, hvor jeg kunne forestille mig, at I har nogle kloge ord om SEO.
Den første Youtube-video er blevet indlejret på hjemmesiden, så den kan afspilles direkte på siden.
Det er i øvrigt den her side, der er tale om:
telecall.dk/doro-nodkaldsarmband-videoguide.html

Spørgsmålet er, om det er optimalt, at lægge den ind på siden, f.eks. i forhold til duplicate content, da den allerede ligger på Youtube.
Er Youtube overhovedet den rette host for ens videoer, rent SEO-mæssigt, eller om der er et godt alternativ?

Spændt på, at høre jeres tanker 😀
Fra Randers
Tilmeldt 5. May 15
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Mads! 

Til at starte med vil jeg få styr på din url struktur, så din url ikke indeholder html. 
Det kan normalt hurtigt ændres under indstillingerne i dit CMS

De bedste hilsner, 
Emil Jespersen 

Tilmeldt 4. Oct 19
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan se at den er indsat som en iframe, så indholdet kommer fra youtube, så jeg kan ikke se at du kan få et duplicate content problem.

Når det er sagt kan jeg dog se et andet problem, og det er at meget lidt indhold på din side. Hvorfor skal Google vise din side frem for at linke direkte til YouTube.

Hvis du ikke har en udskrift af indholdet på YouTube, så kan du måske placere en udskrift af indholdet på din side, således at der kommer mere kød på siden.

En måde at angribe det på kan også være, er hvad er det for et "problem" din kundegruppe vil søge en løsning til på Google i forbindelse med videoen, og komme med en omhyggelig forklaring på en løsning.

Det er min udmiddelbare tanker

Fra Odense
Tilmeldt 12. Jul 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for dit svar.

Det har du da så uendelig ret i.
Der skal noget mere tekst på videosiden på vores hjemmeside, så Google ved at det er den side den skal anbefale.

Dejligt at du mener at jeg ikke lige kommer en tur i duplicate content-maskinen :D
Fra Odense
Tilmeldt 12. Jul 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for også dit input Emil.

Virker til at html ikke har den store indflydelse på SEO, men du har nok ret i, at det bør ændres.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Under alle omstændigheder vil jeg anbefale, at du betaler 750 kr. om året for vimeo. Det gør, at du kan indlejre videoer på din hjemmeside med CTA (call to actions) og andre ting. Når du integrerer en Youtubevideo vil den automatisk komme op med andre foreslag til dine besøgende når den er færdig, og det ser uprofessionelt ud, og det kan også dirigere din trafik væk fra hjemmesiden:)

Jeg kan eventuelt også lige ligge en loom ind her i kommentaren hvor jeg viser alle er andre der kigger ed hvordan I gør det selv:)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)