Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til Norge fra webshop

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Jeg har ikke så mange pakker til Norge for at kunne forhandle en fragtaftale.

Kender I nogle fragtfirmaer, som bruger Post Nord, hvor man kan "koble sig til"?

Shipmondo accepterer nemlig ikke VOEC uden at man har egne fragtaftaler.

Hvor mange pakker drejer det sig om. Og hvilke produkter? Og hvordan sælger du i Norge?

Evt. skriv i PM

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan også være en idé at kigge på alternativer til Postnord. De er meget upopulære her i Norge lige nu, og mange vælger fra at handle i netbutikker hvis det er Postnord der står for forsendelsen. De laver alt for meget rod i det for tiden.

Jeg skriver ikke det her for at være "slem" mod Postnord, men en ren faktainformation :)

Mvh Dan

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad kan du anbefale i stedet?

Fra Brande
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 160
Fra  Compack Aps. Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dan Åsen Hansen:

Jeg skriver ikke det her for at være "slem" mod Postnord, men en ren faktainformation :)

Arh, en mands udtalelser kan man vel næppe kalde for "ren faktainformation" :-)


Vores kunder på lagerhotellet sender ca. 15% med Bring, 80% med Postnord og 5% med andre når de sender til Norge.

Det løber op i ca. 10.000 pakker årligt til Norge. (så det statistiske grundlag er begrænset)

Vi ser ingen tendens i hverken forsinket eller erstatnings sager i forhold til valg af transportøren.

Men vi ser en klart stigende tendens i antallet af pakker til Norge efter VOEC ordningen er trådt i kraft.
- Det gør det åbenlyst nemmere for nordmænd at handle, når de ved at både told og moms er betalt inden ankomst.

Compack pluk og pak lagerhotel

Brug tiden på at udvikle din webshop i stedet for at have eget lager

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Brian,

Fik du svar på dit spørgsmål? Ellers kender jeg vist en der har et webshop der handler en del med Norge, så han vil kunne hjælpe dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert van Harten:

Hej Brian,

Fik du svar på dit spørgsmål? Ellers kender jeg vist en der har et webshop der handler en del med Norge, så han vil kunne hjælpe dig.

Nej, har ikke rigtig fået de svar jeg håbede på, men ved heller ikke rigtig hvad jeg skal spørge om, og hvordan.

Det lyder fantastisk, hvis din ven har lyst til at hjælpe mig med dette - og vil naturligvis også gerne købe timer, såfremt denne er interesseret i dette. Det var jo nok netop det jeg søgte, nemlig en der allerede havde gang i salget til Norge, og har været gennem "set-upet", og enetn kan tale mig fra det eller vise mig den nemmeste vej til at komme i gang.

Pft.

Brian

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Poulsgaard:

Dan Åsen Hansen:

Jeg skriver ikke det her for at være "slem" mod Postnord, men en ren faktainformation :)

Arh, en mands udtalelser kan man vel næppe kalde for "ren faktainformation" :-)


Vores kunder på lagerhotellet sender ca. 15% med Bring, 80% med Postnord og 5% med andre når de sender til Norge.

Det løber op i ca. 10.000 pakker årligt til Norge. (så det statistiske grundlag er begrænset)

Vi ser ingen tendens i hverken forsinket eller erstatnings sager i forhold til valg af transportøren.

Men vi ser en klart stigende tendens i antallet af pakker til Norge efter VOEC ordningen er trådt i kraft.
- Det gør det åbenlyst nemmere for nordmænd at handle, når de ved at både told og moms er betalt inden ankomst.

Det er skam ikke noget jeg finder på. Faktisk er det så slemt at myndighederne er ind over det. Og googler man Postnord her i Norge er der for det meste kun negativt det der kommer frem. Og når der er så meget ved jeg der er flere der vælger fra hvis det er Postnord der skal stå for forsendelsen. :)

https://www.nettavisen.no/okonomi/nkom-ber-om-redegjorelse-fra-postnord/s/12-95-3424153112 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Brian

Jeg har spurgt ham, der har noget handel med Norge, men han siger at han ikke kan bidrage med mere end det, der allerede er skrevet.

Jeg har dog sendt en mail til en af mine kunder, som har en revisions- og rådgivningsvirksomhed, og som har en del kunder, der arbejder i Norge. Han kender derfor en del til norske regler.

Jeg har sendt ham linket til denne tråd.

Albert

Fra Brande
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 160
Fra  Compack Aps. Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Jeg har ikke så mange pakker til Norge for at kunne forhandle en fragtaftale.

Kender I nogle fragtfirmaer, som bruger Post Nord, hvor man kan "koble sig til"?

Shipmondo accepterer nemlig ikke VOEC uden at man har egne fragtaftaler.

Hvor mange pakker sender du, og hvilken størrelse har de?

Compack pluk og pak lagerhotel

Brug tiden på at udvikle din webshop i stedet for at have eget lager

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

PM følger.

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)