Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sverige momsnummer = organisationsnummer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er ved at sende min første faktura til min første kunde. det er en svensk kunde som har købt 100 timers konsulentarbejde, så jeg ved at der er noget specielt med Momsen

Som jeg forstår det (ved at læse på nettet): 

1. Faktura skal udstedes uden moms

2. Fakturaen skal indeholde køberes momsnummer

3. der skal står følgende tekst på fakturaen: ”The sale is subject to reverse charge. The recipient is liable for VAT” 

4. Skal angives i ”rubrik B-ydelser” på momsangivelsen, da køberen er betalingspligtig for momsen.

5. Salget skal indberettes på EU-salgsangivelsen (via skattestyrelsens TastSelv hjemmeside)

Note: Sælger skal verificere, at det oplyste momsnummer er gyldigt på salgstidspunktet og gemme dokumentation for verifikationen.

Så kommer mit meget simple spørgsmål hvordan finder jeg kundens momsnummer? de har tidligere sendt mig en organisationsnummer, men er det lig deres momsnummer? og hvordan tjekke jeg det er korrekt?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

M.Victor:
Så kommer mit meget simple spørgsmål hvordan finder jeg kundens momsnummer?

Spørg kunden efter deres moms nr. aner ikke om deres organitation nr. er det samme som moms nr. 

EU moms momsnumre skal altid verificeres, da du ellers kan komme til at hænge på momsen. Gem dokumentationen. 

https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=da 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

M.Victor:
e har tidligere sendt mig en organisationsnummer, men er det lig deres momsnummer? og hvordan tjekke jeg det er korrekt?

I Sverige bygger momsnummeret på virksomhedens organisationsnummer. Der tilføjes SE foran og som jeg husker det et 01 bagefter organisationsnummeret.

Tjek gyldigheden af nummeret her:

https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=da

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

M.Victor:
Så kommer mit meget simple spørgsmål hvordan finder jeg kundens momsnummer?

Der findes nogen, der ikke har momsnummer, men stadig er momsfrie!. Derfor undrer jeg mig over den "nye" i SKAT. Hvordan skal dette anføres!

Men jeg er jo kun Jacob Skomager og andre er Kong Salomon og kan ytre sig totalt negativt, så må denne jo træde til.

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

1, 2 og 3 er korrekt - husk at både sælger og købers momsnummer skal fremgå af faktura.

4 og 5: pas

Gør som Lier skriver: søg og print skærmbillede som dokumentation.

Momsnummer syntax er som Lier skriver: SE + orgnr. + 01.

Tilmeldt 26. Jun 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

M.Victor:
e har tidligere sendt mig en organisationsnummer, men er det lig deres momsnummer? og hvordan tjekke jeg det er korrekt?

I Sverige bygger momsnummeret på virksomhedens organisationsnummer. Der tilføjes SE foran og som jeg husker det et 01 bagefter organisationsnummeret.

Tjek gyldigheden af nummeret her:

Yes Super! det virker! og de var gyldige!

Tilmeldt 26. Jun 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

sirene:

1, 2 og 3 er korrekt - husk at både sælger og købers momsnummer skal fremgå af faktura.

4 og 5: pas

Gør som Lier skriver: søg og print skærmbillede som dokumentation.

Momsnummer syntax er som Lier skriver: SE + orgnr. + 01.

Super det er hermed gjort, og nu er den sendt afsted, så må vi se om der kommer penge ind :-)

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke der gør. Eller findes det inkasso firmaer i Sverige. Hvis du skal arbejde mod flere udenlandske firmaer, så kan det måske være en ide at kontrollere fremtidige kunders betalingsevne og vilje. F.eks. om de har anmärkninger hos KFM (ved svenske firmaer). Creditsafe er en mulig leverandør af sådanne oplysninger.

Fra København
Tilmeldt 24. Jul 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej M.Victor

De svenske momsnumre for virksomheder er bogstaverne SE efterfulgt af det 12 cifrede organisationsnummer. Du kan checke om et momsnummer er et gyldigt registreret momsnummer ved at bruge https://www.sanocast.dk/vat-validation/ som slår op i EU kommisionens VIES VAT system. (Fælles system der kan slå op i alle EU landendes registre). Systemet giver dig adressen på den virksomhed som har det pågældende momsnummer (dog ikke for Tyske og Spanske virksomheder). Sanocast Vat Validation indeholder en gratis Excel Add-In, som kan checke momsnumrene direkte indefra Excel. Du kan også få konsultationsnummeret, som fungerer som din dokumentation på at du har foretaget opslag. (Det kræver dog at du indtaster dit eget CVR nummer) Håber det besvarer dit spørgsmål!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)