Hejsa John,
Altså nu kan vi jo godt blive enige om, at jeg skal lære lidt mere om regnskab - hvilket jo også er grunden til, at jeg bruger min sommerferie på det og er her inde.
Når det er sagt, så var det jo egentlig et meget simpelt spørgsmål, og jeg regnede egentlig mest af alt med et hurtigt svar. Men det kan selvfølgelig godt være, at jeg skulle have inkluderet lidt mere kontekst og konkratiseret det.
Genstanden er ikke 30,000 DKK værd, det var bare et tal for at få et konkret eksempel på. Problemet med at skulle få det destrueret på normal vis ville være, at der ikke ville gå længe, før at det ville blive en større økonomisk gevinst end bare at lade det være på lageret for evigt.
Grunden til, at jeg nævner at sælge det til 1 DKK er, at jeg har læst mig frem til at dette er noget nogle gør, når deres varer er ved at udløbe.
Mit spørgsmål er dog bare, om man må gøre det samme, når genstanden ikke decideret udløber eller forældes - men at dens markedsværdi viser sig at være meget lav. Eller, om der overhovedet er noget lovgivning på dette område.
Og dertil, om man så oveni kan drage nogle skattefordele ud af det.
Mit spørgsmål går mest ud på, om det er lovligt eller ej. Så kan det jo godt vise sig ikke at være almen praksis, som du jo lidt hentyder til, men det er fint med mig.
Ellers mange tak for at gøre mig opmærksom på, at man kun får 40% af tabet tilbage i skat.
Mvh.