Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettighedder som virksomhed ved fejl leveret vare

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

håber dette indlæg er ok har ikke rigtig kunne finde andre steder til jeg kunne spørge
Jeg har driver en Virksomhed sammen med anden,
Min kollega har solgt en vare til en kunde som har var med den gamle del, min kollega måler den for at kontrole om det den rigtige del inden vi bestiler
der bliver så bestilt, Varen viser sig så at være en forkert at kunde for leveret, kunden vælger så ikke at kontrolere om det er det rigtige han har modtaget og montre det afligevel og under processen har han så øddelagt varen så den ikke kan genbruges.

Jeg mener ikke vi er forpligtigt til at tage varen retur eller give manden pengene tilbage fordi har øddelagt varen selvom den er forkert
er vi helt ved siden af eller dette korrekt og vis ja findes der en lov omkring dette jeg kan læse op på omkring dette.
Jeg kan finde en masse omkring forbruger men ikke os som sælger
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

drbombay:
Min kollega har solgt en vare til en kunde som har var med den gamle del, min kollega måler den for at kontrole om det den rigtige del inden vi bestiler
der bliver så bestilt, Varen viser sig så at være en forkert at kunde for leveret
Det er vel ikke noget der er konkret reguleret via forbrugerlovgivning MEN

Sagen kan af forbrugeren som godt indbringes for forbrugerombudsmanden - som KAN træffe SIN afgørelse eller - den kan gå i civilretten

  • Kunden har været ud med delen og I er proff og firma og har målt den og bestilt en magen til
  • I har leveret denne til kunden som den del kunden skulle bruge.
  • Kunden stoler på, det er den rette og monterer den - - hvorved den på en eller anden måde åbenbart skades. 

Her tror jeg man retsligt vil mene, at kunden var i god ret til at søge at montere den del i leverede ud fra, at I fik mulighed for at opmåle og jo så leverede-  vel også uden at kontrollere yderligere. Det er måske slet ikke sikkert kunden KUNNE se det, uden at prøve at montere

Jeg vil ret klart mene, at I må opgive betaling for den gale del i leverede. OM den så er ødelagt helt ved forsøg på montering er ikke til at vide her, men I har jo ret til at få den igen så i alle fald og evt udbedre den.

I har givet også ret til at udbedre fejlen, ved at levere den korrekte del rimeligt hurtigt som erstatning - men at kræve penge for den gale del i som firma leverede en forbruger som du beskriver det, det vil jeg mene vil gå galt hvis den ender i retten

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)