Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udleje egen kælder til egen virksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har et mindre selskab hvor jeg ikke trækker løn til mig selv. Der er lidt midler i selskabet, men har ikke trukket noget ud pga. topskat. 

Er det muligt at leje værelse/kælderrum ud til egen virksomhed og på hvilke vilkår?

mvh Dennis

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest er kravet, at der er et helt klart behov - der ikke dækkes på andet vis - det er ofte svært for ejer - og at rummet ikke er gennemgang til rest af bolig og indeholder noget privat

Hvis alt så er ok, så i lejebolig kan du få fradrag for m2 prisen - som nok er lav for kælder, og i ejerbolig kan du ikke leje ud uden det er fuld kapitalskat uden bundfradrag men du kan få m2 skatteudgiften i forbrug (og evt påvist forbrug) som fradrag. Også denne kan ikke bare tages fra alm vurdering da kælder vil tælle lavere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Først og fremmest er kravet, at der er et helt klart behov - der ikke dækkes på andet vis - det er ofte svært for ejer - og at rummet ikke er gennemgang til rest af bolig og indeholder noget privat

Hvis alt så er ok, så i lejebolig kan du få fradrag for m2 prisen - som nok er lav for kælder, og i ejerbolig kan du ikke leje ud uden det er fuld kapitalskat uden bundfradrag men du kan få m2 skatteudgiften i forbrug (og evt påvist forbrug) som fradrag. Også denne kan ikke bare tages fra alm vurdering da kælder vil tælle lavere

vh John Hannover

tak for svar. 

med andre ord, kan det ikke betale sig til bare at trække løn ud til sig selv og betale alm. indkomstskat heraf?

Som det mellem linjerne nok fremgår, så søger jeg en metode at trække lidt ud af selskabet uden top-beskatning - er der en mulighed for det? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

DennisJorgensen:

Cookie - John Hannover:

Først og fremmest er kravet, at der er et helt klart behov - der ikke dækkes på andet vis - det er ofte svært for ejer - og at rummet ikke er gennemgang til rest af bolig og indeholder noget privat

Hvis alt så er ok, så i lejebolig kan du få fradrag for m2 prisen - som nok er lav for kælder, og i ejerbolig kan du ikke leje ud uden det er fuld kapitalskat uden bundfradrag men du kan få m2 skatteudgiften i forbrug (og evt påvist forbrug) som fradrag. Også denne kan ikke bare tages fra alm vurdering da kælder vil tælle lavere

vh John Hannover

kun  evt udbyttet til 27% grænsen hvis den ikke udnyttes og så naturligvis løn og indbetale til rate pension og livrente i aps og brug af vso i Pers. Virk

Venlig hilsen john h

tak for svar. 

med andre ord, kan det ikke betale sig til bare at trække løn ud til sig selv og betale alm. indkomstskat heraf?

Som det mellem linjerne nok fremgår, så søger jeg en metode at trække lidt ud af selskabet uden top-beskatning - er der en mulighed for det? 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. det er muligt at trække udbytte selvom der ikke trækkes løn og pension?

selskabet er et personligt ejet. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej udbytte er som skrevet i selsskaber i Perosnlig virksomhed kan du bruge VSO så du kun beskattes af prvat hævet men det er noget u skal bruge revisor til, ellers går det galt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tjek. Men privat hævet beskattes hvordan?

som alm. indkomstskat? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Når nu du spørger og spørger - så kunne du overveje at læse svar ikke? Gå tilbage og se de er kapitalbeskattet  - men stadigt meget tvivlsomt om du overhovedet får det godkendt - eller ikke forkastet ved kontrol 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)