Jeg går med tanken om at starte noget nyt op. Min første tanke var at starte med at sælge forskellige ting via. en facebook side og måske med tiden oprette et CVR. Nr. hvis det bliver en succes. Men er det overhovedet en holdbar løsning uden er CVR. Nr. Eller kan jeg lige så godt oprette et CVR. Nr. med det samme? I forbindelse med den tanke, har jeg spørgsmål til hvordan man kan gøre det smart mht. til betaling og forsendelse af pakkerne til køberne. Andre gode råd er også meget velkomne! |
Salg via. facebookside og spørgsmål herom
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
Helt grundlæggende skal du momsregistreres og have et CVR-nummer, hvis du forventer at sælge for mere 50.000 kr. på hinanden følgende 12 måneder. Unset om du sælger som privat eller virksomhed skal du føre regnskab. De fleste regnskabsprogrammer (f.eks. billy.dk) understøtter betalingsløsninger, så det er nemt og sikkert for dine kunder at betale. Du kan sende varer nemt og væsenligt billigere ved at benytte en service som shipmondo.com. Det er alle B2B løsninger, der normalt kun udbydes til erhvervskunder. Jeg plejer at anbefale folk at registrere virksomhed fra start, da det giver dem mulighed for at lære basale skatte- og bogføringsregler og alle de andre nye ting, mens de under opstarten har få kunder. |
Det er nye varer jeg vil sælge og disse skal importeres. Jeg påtænker at drive min “forretning” som et outlet, med varer som nok kommer til at spænde bredt.. Jeg er meget i tvivl om hvilken virksomhedsform jeg skal vælge, har du nogle anbefalinger til dette? |
Der ud over er der rigtig mange kopivarer. Hvis told og skat finder kopivarer i en kontrol konfiskerer de varerne og informerer rettighedshaveren, hvilke kan give store bøder og erstatningskrav. Mange af dem som sælger varer via handelsportaler er små mellemhandlere og love og moral er anderledes i andre lande. I kina sætter de ofte CE mærke på varerne selv om de aldrig er blevet testet og ikke overholder reglerne. Bestiller du samme varer 2 gange, kan du risikere at der anden gang er ændret på varen, så produktet skal CE mærkes forfra. Når der er tale om import vil jeg anbefale dig at stifte et ApS, så du begrænser dit personlige økonomiske ansvar. Du skal dog være opmærksom på at du kan blive gjort personlig økonomisk ansvarlig, hvis du overtræder love. Du bør sætte dig ind i hvordan man udarbejder en forretningsplan. Når du laver forretningsplanen bør du forholde dig til hvordan du får løst alle de problemstillinger du står over for. Og til sidst få lagt et budget, der giver et realistisk billede af om din forretningsplan er rentabel. Hvis du har planer om at starte med et lille budget vil det være rationelt at begrænse dine omkostninger ved at købe varerne inden for EU. Lidt læsestof: europa.eu/youreurope/business/product-requirements/labels-markings/ce-marking/index_da.htm mst.dk/kemi/kemikalier/regulering-og-regler/guide-til-kemikaliereglerne/ |
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)