Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

RKI indsendelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. 
Jeg er kommet desværre i en situation hvor en kunde gider ikke betale fakturaen
i hendes mening skulle jeg tørre af skraldespand, fjerne lysvoks fra en hylde , tage støv af oven på køkken skaber osv . 
mere eller mindre stort set hovefremføring i 100kvm hus for 600kr inkl MOMS 😡🤯😒 (Jeg endte med at bruge 4 arbejdes timer da der var synd sygt beskidt )   Føj!!! 
jeg har efterfølgende sendt 3 fakturaer med gebyr alt er gået efter loven . Altså har sendt hende fakturaen d 27 april først med gebyr. 
i dag fik jeg så mail at hun vil ikke betale fakturaen hvis jeg ikke trækker fra gebyret og betaler for et glas som koster 5 kr. 🙄 

jeg havde fortalt at jeg skal lave kredit nota for den glas , eller betale det til hende privat . Hun nægter at forstå det og siger bare “send det videre til inkaso” . 


Hvad ville i gøre ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du beskriver det - er det alt for rodet til at sende til inkasso. Det handler om hvad der var aftalt og kan bevises aftalt, og hvis ikke du kan bevise du har gjort alt som aftalt så vil din regning let blive afvist ved inkasso
At du endte med flere timer end beregnet er synd men du skulle have stoppet inden du gik igang
Du kan godt sende fakturaen og du kan godt true med inkasso, men da hun modsiger den, så vil den blive afvist med al sandsynlighed, og så skal du i civil retssag som slet ikke betaler sig for noget under 5000 kr vil jeg påstå

Kan du få betaling mod at fjerne gebyr og sende kreditnota på 5 kr for glas, så gør det for himlens skyld og kom videre

RKI kan man ikke sende folk i uden de har været gennem retten og vist sig insolvente

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)