Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjææææææææælp

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået den bedste forretningside ever. det er en elektronisk enhed. Hvordan kommer jeg videre uden at afsløre min ide? for hvis den bliver røbet, så bliver den sat i produktion pr omgående af en større virksomhed det er helt sikkert. Jeg skal finde ud af at få rejst kapital til den, og til at få den teknisk skitseret, og også patenteret. Hvor meget kan et patent koste? Og hvordan kommer jeg videre med min ide nu?, for den her er der virkelig penge i.

Fra Rødovre
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 159
Fra  VikarDanmark Skrevet kl. 18:31

Tillykke med dit nyfundne diamant æg, lyder jo ikke til der går længe før du flytter til Dubai el lign.

Jeg ved stort set intet om den process du skal i gang med, men først ville jeg finde ud af, hvad der kræves af dokumenter for at få ideen patenteret, når den er klaret, så skal du have lavet en forretningsplan (sørg for den er af ordentlig kvalitet), og med den i hånden kan du evt henvende dig til din bank, er ideen så guldrandet som du her giver udtryk for, så kan det være banken vil lege med, ellers må du finde privat investor.

Under alle omstændigheder ønskes du alt held i verden.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:47

Tja, med mindre du gør det hele selv, så er det jo umuligt at holde ideen helt hemmelig...

Men prøv at google lidt efter patent, opfindelse og/eller rettigheder og se om ikke der dukker et firma op, med speciale i at hjælpe folk som dig. Det koster selvfølgelig noget, men det gør det europæisk eller verdensomspændende patent også, så du kan lige så godt forberede dig på at skulle have penge op af lommen.

Der var i øvrigt en udsendelse om lige præcis dit dilemma på DR for noget tid siden. En serie af en art som handler om forskellige iværksætteremner. Kan ikke huske hvad det hed, men prøv at søg lidt på dr.dk 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:47

Hej.

Er du kommet videre med din ide?

Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 23:57

Hej

Du kan også gå til dit lokale erhvervsråd. Jeg ved, at de hjælper med den slags, eller kan fortæller hvordan du får startet på det hele. Og de sælger altså ikke ideen til anden side.

Mvh

Caroline

Konsonans  - så taler vi samme sprog! Sprogkurser og oversættelser. www.konsonans.dk

Fra Frederikssund
Tilmeldt 3. Jan 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:04

Hej,

Prøv at se her: http://startguiden.dkpto.dk/introduktion/har-du-opfundet-noget.aspx

Dette er et godt sted at startet, når man har fået en god ide ...
Held og lykke med ideen ...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:10

Det lyder da ihvertfald spændende. Hvis ikke det er noget du kan udvikle selv, så er det jo umuligt for dig at holde på din "hemmelighed". Dog vil jeg anbefale dig, at tjekke hvorvidt patentet på din idé er ledigt. Så ville jeg gå igang med at skrive en forretningsplan, mere for dit eget overbliks skyld. Når du har din plan klar, vil jeg anbefale dig, enten at tage kontakt til div. vækstfonde (venture kapitalister), fremlægge idéen og høre om de kunne være interesseret i at samarbejde med dig, og investeret i dit projekt. Ellers er muligheden også at opsøge en evt. partner, det kunne f.eks være en virksomhed som kan udvikle dit elektroniske apparat.

I alle tilfælde, er det ihvertfald også en god idé at få udarbejdet en "non disclosure agreement", en aftale, som i bund og grund handler om, at du ikke vil videregive informationer du modtager fra, hvem du nu måtte være i møde med, til 3. part uden videre tilladelse, samt at de ikke vil misbruge og videregive de information de har modtaget fra dig af.

Held og lykke med det hele, du virker ihvertfald sikker i din sag.. Så et Lear Jet er vel heller ikke helt af vejen =)

DBH

Rasmus

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 01:16

Hej pigen med ideerne

Såfremt du er interesseret i at få din ide vurderet og har brug for iværksætterstøtte kan du kontakte mig. Omkring hemmeligholdelse af din ide ordnes det ved en hemmeligholdelses aftale som udarbejdes før vi går igang. Jeg har både for andre og for eget udviklet produkt været igennem processen at patenterer m.v. Derudover har jeg drevet egen konsulentvirksomhed inden for erhvervsrådgivning samt it-udvikling i 30 år. Afhængig af vor du bor i landet vil der evt. også kunne søges midler til forskellige processer i forløbet men mere om det vist du kan bruge min hjælp. Du kan træffe mig på tlf.29924519.

Med venlig hilsen

Bertil V. Thomsen

SAG-partners

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)