Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapital til omdannelse af IVS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Flere steder har jeg set henvisninger til, at man kan bruge kapital fra bogen - altså overskud af driften i indeværende regnskabsår - til omdannelse af IVS til ApS. Fx står nedenstående på denne side ("dit selskab" - skrevet af Advokat Jacob Tøjner)

"En indbetaling kan også være at mit selskab for eksempel har tjent nogle gode penge i løbet af regnskabsåret, et overskud ”der ikke er uddelt forbrugt eller bundet”. I så fald kan en sådan reserve overføres til selskabets rygrad og danne grundlag for udstedelse af anparter med for eksempel 39.500. Sådanne nogle anparter kaldes fondsanparter. De reserver, der kan overføres, er de samme reserver, der udloddes som udbytte."

Samtidig siger min revisor, at det kun er gældende frem til det første årsregnskab i et firmas levetid. Jeg har dog ikke set dette nævnt nogle af de steder, jeg har læst om det. Er der nogen, der kan gøre mig klogere på det?
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Sigdam:
Er der nogen, der kan gøre mig klogere på det?


Jeg lytter lige med.
Vil der ikke skulle ske en beskatning af de midler svarende til, at man udbetaler dem som udbytte, betaler sin skat, og indskyder dem som ny kapital?

Sådan har jeg i hvert fald forstået det indtil nu, men jeg vil gerne høre nuancerne fra fagfolk.

Hans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Årets overskud skal jo i så fald fremgå af mellembalance - og være beskattet og dermed klar til overførsel til bunden kapital - generelt jo ved et afsluttet regnskabsår svarende til som Jacob skriver - de samme som kan udloddes til udbytte - så der skal ligge en afslutning
Dette gælder hvert år og ikke kun år 1 - men der skal mindst være et afsluttet år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)