Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Økologiregistrering

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 15
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har ved et flertal gange været i kontakt med fødevarestyrelsen da jeg er lidt i tvivl om jeg skal lave en økologiregistrering? Jeg kan ikke få et helt klart svar...

Jeg importerer olivenolie fra Spanien (blandt andet økologisk) samt køber et fåtal økologiske varer fra danske producenter - resten af mit varelager er ikke økologisk. De emballerede varer skal videresælges til de alm. forbrugere. Skal jeg økologiregistreres?

Håber nogen her inde kan give et klart svar Smile

På forhånd tak for hjælpen.

Fra København
Tilmeldt 14. Jun 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Dorina
mit umiddelbar svar er JA, uden at jeg selvfølgelig kender til din virksomhed.
Jeg har selv en virksomhed, hvor økologiske varer indgår og her skal man have en separat økologi rapport, der er adskilt fra ens øvrige fødevarelovgivning, egenkontrol og risikoanalyse (det skal være tydeligt opdelt).
Det var så stor en jungle for mig at jeg søgte hjælp fra en ekspert ;)
Hun hedder Birgitte Hundrup, søg på dinsmiley.dk
Giv hende evt. et kald og hør nærmere omkring de specifikke krav for dig :)

God vind
Tilmeldt 10. Apr 15
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Zaza,

Tusind tak for dit svar. Jeg er virkelig i tvivl, da jeg jo ikke hører under nogen af følgende kategorier:

-          Ønsker at tilberede, herunder forarbejde, pakke eller mærke økologiske fødevarer (detail eller engros) eller slagte økologiske dyr.

-          Ønsker at markedsføre eller opbevare økologiske fødevarer engros og/eller

-          Ønsker at importere økologiske fødevarer fra tredjelande (detail eller engros)

Men det er virkelig en jungle og det lyder som en god idé at tage fat i en ekspert på området. 

Ha' en dejlig dag!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)