Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

14 år, og ønsker at starte en webshop.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Halløjsa, jeg er en 14 årig dreng som har tilsinde, at starte en webshop.
I øjeblikket går jeg i 7, og efter sommerferien skal jeg i 8.

Jeg kunne godt tænke mig, at starte et tech company,
det vil sige, at jeg meget gerne ville sælge computere, custom keyboards, muse, headsæts osv.

Hvilket betyder, at jeg allerede har en ide om salgskategorien på webshoppen.
Udover det, kan jeg sagtens SELV lave hjemmesiden, da jeg har forstand på HTML og CSS, samt et domæne med .dk ville ikke være et problem.
Mener nemlig, at en dansk drivende hjemmeside gerne skulle slutte med .dk eller .com for, at det nemlig også virker som en seriøs og troværdig hjemmeside. Ikke sagt, at det betyder ALT, men ment som, at det er med til at styrke folks holdninger. (Det er bare en teori, som jeg har). Jeg vil selv mene, at jeg ikke helt stoler på noget som slutter på .freedomain.dk (Eller hvad gratis domæner kunne være).

Jeg er også klar over, at det kommer til at koste penge, men det er jeg HELT indforstået med. Og opbevaring har jeg også helt styr på.
Men jeg vil stadig gerne vide, nogen af de ting som jeg skal være forberedt på. Hvad udover det her, skal jeg have forberedt.
Nogen som ved steder, hvor jeg kan betale for logo til webshoppen/butikken/selve "firmaet". Det bliver nok til et firma, den dag jeg bliver 15, hvilket er "snart".

Men tilbage til hovedsagen, jeg vil gerne vide nogen af de andre ting, som jeg skal være forberedt på.
Hvis du har nogen ideer/lyst til, at fortælle lidt videre, hvis du har nogen erfaring.

På forhånd tak!

Med venlig hilsen Emil.
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 12. Mar 18
Indlæg ialt: 90
Fra  Mine Favorit Opskrifter Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nok anbefale dig, at lave en liste over alle de ting du skal have på plads.

Nu har du selv nævnt hjemmeside og logo. Men du bør også overveje hvorvidt du vil have et fysisk lager eller benytte dig af dropshipping.  Skal du have fysisk lager er det en god idé at overveje hvor du har plads til lager.

Jeg kender ikke helt til reglerne for din aldersgruppe, men hvis du skal starte rigtig virksomhed bør du også overveje hvordan du vil styre din økonomi og bogføring

Angående logo, kan du google dig frem til nogle sider der genererer et logo for dig. Skal du ud of betale en grafiker for at skræddersy et logo til dig, kommer du hurtigt til at betale et par tusind. Men hvis det er dét du vil, kan jeg godt anbefale nogen. 

I bund og grund, så læg en plan samt budget for alt det du skal have gjort. Og husk på SEO og markedsføring i processen. 

Tilmeldt 8. Jun 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for svaret! Det betyder meget, at høre fra en som virker til, at have erfaring.

Ang. logo, har jeg fundet en plan.
Jeg har fået kontakter med en af mine ældre venner, som er rigtig dygtig til udvikling af logo.
Han er gået med til, at lave et logo for en billig sum penge.

Det med fysisk lager, eller brug af dropshipping er også noget jeg tager i mende. Umiddelbart tænker jeg, at lave et fysisk lager.
Da jeg blandt andet, har forældre som også har meget at gøre med sælge branchen, og som også har en webshop.
Da de har massere af plads har jeg fået tilladelse til, at bruge deres lager. (De har flere bygninger).

Jeg skal helt klart tage et kig på orienteringen af økonomien og bogføring.
Og er også godt i gang med at kigge på SEO og markedsføring.

Men du er mere end velkommen til at anbefalde nogen måske mere budget venlige grafiker. (Hvis du har nogen, som er lidt mere budget venlige).

Tusind tak for svaret, samt hjælpen! :)

Med venlig hilsen Emil.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Først: Du må ikke optræde som virksomhed - ikke købe en og sælge som virksomhed - ikke få bank - mobilepay - paypal erhver - før du er 18 ELLER - er 15 og HAR fået dispensation fra familieretshuset (tager måneder) eller - ved at en forældre opretter og driver din virksmhed skatte og ansvarsmæssigt

De spørgsmål skal du have løst - du må ikke kunne stifte gæld - ikke love kunder noget  ikke skrive aftaler under osv osv

du lyder som masser af drive, så find et familiemedlem over 18 til  at stifte og drive med dig som hovedmand som ansat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt at se så ung en sjæl gå amok. Respekt!

Salget af computerudstyr er efterhånden et ret crowded marked. Hvordan vil du skille dig ud fra resten?

Angående grafik, så vil jeg give dig et godt råd og gå i krig med Canva selv. Du kan lave mere selv end du lige regner med, og det er virkelig kreativiteten som sætter grænsen. Canva er vanvittig intuitiv og du kan lyn hurtigt lære det.

Er der noget specifikt du er usikker omkring/vil vide mere om? Jeg har svært ved lige forstå helt hvor du ønsker mere viden

Tilmeldt 8. Jun 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa John.

Det med, at jeg ikke må optræde som virksomhed, samt ikke købe og sælge som virksomhed er jeg indforstået med. Jeg vil nok skyde på, at det her projekt alligevel kommer til, at tage godt og vel 1 år, hvis alt skal være perfekt. Jeg har nemlig stadig skole, venner osv at fokusere på. Men mine forældre har sagt, at den dag jeg bliver 15, skal de nok hjælpe mig med erhverv/firma. Og resten, skal jeg også få styr på :)
Og jeg lover selvfølgelig ikke nogen kunder noget, eller skriver under på aftaler.

Det med at finde et familiemedlem, som er over 18 som gerne ville hjælpe til/stifte firmaet, bliver stadig lidt et problem.
Mine forældre kan nok ikke, eller har ikke tid til det. Jeg har dog massere af søskende, men tror hellere ikke de kan hjælpe. Men jeg skal da 100% få kigget på det.

Men tusind tak for hjælpen, det betyder meget! :)

Med venlig hilsen Emil.
Tilmeldt 8. Jun 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa Blomse.

Først og fremmest, tak for ordende :)

Jeg er godt klar over, at der er mange professionele hjemmesider, hvor du kan købe computerudstyr, men noget som mange af de "professionele" webshops/butikker mangler, er folk som rent faktisk ved noget om det. Jeg tror jeg kan sige dette med god samvittighed, næsten ALLE har oplevet at de skal ud og købe noget elektronisk, og så har man spurgt "Ved du noget om det her", og så har de bare "læst" op, af hvad der står på det lille skilt, hvor der står informationer om det stykke elektronik du køber.
Så det første som vil gøre, at webshoppen var skilt ud fra de andre, ville nok være god service, og god hjælp fra "personalet". Der vil nemlig være livechat på webshoppen, da jeg bruger Wordpress til at fremstille hjemmesiden da jeg tror, at det er nemmest. Har nemlig fået kontakt med en god ven, som sælger webhotel's pakker og domæner, og vi har fået styr på et godt .dk domæne. Jeg ville nok også se, om jeg kunne sælge udstyr til billigere penge end andre. Da jeg har planer om, at sælge custom keyboards også, og du kan sagtens bygge et custom keyboard til 500kr, men så sælge det til 750+ DKK.

Jeg beklager, det kan godt være, at jeg har formuleret mig lidt uforståeligt i den første tråd ang. hvad jeg er usikker ved.
Nogen af de ting som jeg meget gerne ville vide mere om er bogføring. Mine forældre bruger vist et form for program, men hvad anbefalder i/du? :)

Med venlig hilsen Emil.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)