Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til brug af iværksætterordningen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har læst rundt omkring, men synes ikke rigtigt at jeg finder svar - håber at én har svar eller evt. et link til hvor info kan findes:

Findes der begrænsninger ift. hvad type af virksomhed, som denne ordning kan bruges til?

Kan man f.eks. investere beløbet i oprettelse af et investerings-selskab, med fokus på ejendomsinvestering og -udlejning?

(kravet til de 50 arbejdstimer hver mdr. vil være opfyldt ifm. især renoverings- og vedligeholdelsesarbejde.

Ville man desuden kunne investere pengene i oprettelse af et selskab, med det formål at handle med aktier mv., hvor de 50 timer anvendes ifm. at sætte sig ind i mulige investerings-emner?

På forhånd tak...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare skud fra hoften men jeg - ikke til formål hvor de 50 timer alene er til at sætte sig ind investeringsemner - men skud fra hoften
du kender sikkert.

To betingelser, du og din virksomhed skal opfylde

Der er to betingelser, som du skal opfylde, for at du rent skattemæssigt kan anses for at have startet virksomhed:

  • Du skal investere for mindst 89.500 kr. i 2019 (91.500 kr. i 2020).
  • Virksomheden skal have et omfang, som kræver en ikke uvæsentlig arbejdsindsats fra dig eller din ægtefælle. Tommelfingerreglen er mindst 12 timer om ugen (50 timer om måneden).

Det må du bruge pengene til

Du må kun bruge indskuddene til at oprette og investere i din virksomhed. Det vil sige:

  • Købe afskrivningsberettigede aktiver, fx bygninger og maskiner. 
  • Betale løn og husleje og andre driftsomkostninger, som er fradragsberettigede.
  • Betale udgifter til forsøg og forskning mv.
  • Købe aktier og anparter for at etablere virksomhed i selskabsform.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)