Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor shopper danskerne på internettet?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. May 21
Indlæg ialt: 8
Fra  A Thousand Pieces Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er i gang med at importere produkter til Danmark; jeg er ikke interesseret i, i den første omgang at starte min egen webshop, så jeg leder efter steder for at sælge til dansker.

Jeg bruger selv primært Etsy, Amazon og DBA ud over Google når jeg leder efter bestemte produkter, men jeg tænker at dansker måske har andre vaner. Jeg kommer fra USA, så mit kendskab til danske sider er virkelig begrænset.

Jeg har tilmeldt mig alle Amazons europæiske markeder men vil hellere sælge lokalt. Jeg kan se på Truspilot, at Etsy ikke er så populært herhjemme. DBA virker lidt rodet, men jeg prøver gerne.

Er der flere steder jeg skulle kigge på? Evt. Fruugo.dk, GulogGratis, andet?

På forhånd tak for hjælpen!

Hvis det har interesse, importerer jeg puslespil fra Pintoo.com i Taiwan - de er lavet af plastik brikker og egnet til brug som bl.a. vægdekoration. Jeg leder efter danske butikker og webshops at sælge dem til, til engros priser; ellers går de til Amazon.

Jeg overvejer også Italfama skakprodukter - virkelig luksus, men nok et begrænset marked, hvis jeg kun fokuserer på Danmark.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

A Thousand Pieces:
Jeg overvejer også Italfama skakprodukter

Nøj de er flotte.... Jeg spille selv skak og nyder at sidde med gode produkter i hånden. 

Skakshoppen.dk er jo nok den hvor man vil købe til skak men jeg kender ikke lige priserne på Italfama's produkter.

Evt. kunne du lade en starte en shop op med produkterne og så bare sørge for at finde nye produkter

Tilmeldt 28. May 21
Indlæg ialt: 8
Fra  A Thousand Pieces Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

De bliver ca. 1500 inden moms for deres brikker alene. Og jeg kigger i den første omgang kun på deres "sjove" temaede brikker. Deres traditionelle brikker er endnu dyrere. 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 509
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske kan nichede køb/salg grupper på FB eller tradera.com være et alternativ til DBA og guloggratis?

Hvis du vil sælge mod Sverige, så er blocket.se sveriges svar på dba.

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du snakker om 2 målgrupper - en B2C og en B2B vinkel.

B2C:

Du kan ikke bruge hvor den almene dansker køber ting på nettet. Det eneste du kan bruge til noget er hvor din målgruppe køber ting på nettet - nemlig folk der køber den type puslespil som du ønsker at sælge. Overvej at lave en markedsundersøgelser for at finde ud af hvilke valgkriterier målgruppen har, samt hvor de køber deres puslespil normalt.

En effektiv måde at gøre det på er, at lave et spørgeskema som du så kan dele i FB grupper som er relateret til de produkter du ønsker at sælge. Senere kan du så lave deciderede interviews med folk i målgruppen, hvor du kan spørge mere uddybende ind til de ting du er i tvivl om efter du har fået svar fra spørgeskemaet. 

B2B:

Få lavet en liste over alle virksomheder som sælger produkter i samme kategori som dit eget produkt. Herefter handler det bare om at gribe telefonen, og forsøge at få solgt dit produkt ind.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)