Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crypto som betalingsmiddel

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er tilladt at anvende kryptovaluta som betalingsmiddel, fx at ydelser på en webshop står i og afregnes i kryptovaluta? Priserne i valutaen kan jo så ændre sig fra dag til dag.

Nogen der har gjort det? Hvordan skal det foregår mht. moms, hvad er den officielle omregningskurs?

Som jeg har forstået det må man for den sags skyld bytte bananer med æbler, men der kan man jo ikke afregne moms?

Det er ikke en debat af om Crypto er godt eller skidt, jeg vil gerne kende lovgivningen og om det praktisk kan lade sig gøre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

GVs:
Er tilladt at anvende kryptovaluta som betalingsmiddel, fx at ydelser på en webshop står i og afregnes i kryptovaluta? Priserne i valutaen kan jo så ændre sig fra dag til dag.

Ja det er lovligt men for webshoppen vil betaling i crypto let kunne medføre, at skat ser det som en privat hævning og det vil kunne være slemt i selskabsform specielt.

Tab og gevinst på valuta påvirker resultatet da du ikke kan fakturere i crypto - det skal ske i DKK eller anden anerkendt valuta - og så ved betaling omregnes - men igen hvis skat ser crypto som privat hævning så er skatten en anden https://johnhannover.blogspot.dk/2017/12/kan-cryptovaluta-som-boitcoins-btc.html



det både kan og skal man skam - man skal fakturere i kroner og afregne moms, men må så gerne omregne så betaling af 100 kr sker med 100 bananer a 1 kr per stk

Jeg ved en del (ex hungry.com) bruger coinify.dk til at modtage betaling i crypto Her faktureres som sædvanligt efter menukortet i DK, men ved betaling kan man vælge BTC og så betales via coinify der tager en ca 5% overkurs og veksler omg for at undgå valutaudsving bedst muligt, og så betaler det præcise antal dkk til leverandøreren

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, men dit svar er vel egentlig nej? Jeg skriver. "fx at ydelser på en webshop står i og afregnes i kryptovaluta?" .

Du snakker om omregning, og den skal være der, at der altså skal faktureres i en egentlig valuta. Dvs jeg kan ikke bare skrive at A koster 0,5 crypto uden at der tillige er en "rigtig" pris. 

Det samme med bananer der skal kunne være en omregningspris? Ellers skulle jeg skære en 25% af en banan over og sende til Skat hver gang, sikke sunde de kunne blive :)

Med andre ord prisen skal stå i danske kroner, så kan man omregne via diverse tekniske løsninger?

Det med privat hævning det lyder som noget rod, måske man bør holde sig fra det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

GVs:

Du snakker om omregning, og den skal være der, at der altså skal faktureres i en egentlig valuta. Dvs jeg kan ikke bare skrive at A koster 0,5 crypto uden at der tillige er en "rigtig" pris. 

Det samme med bananer der skal kunne være en omregningspris? Ellers skulle jeg skære en 25% af en banan over og sende til Skat hver gang, sikke sunde de kunne blive :)

ja du må kun fakturere i en officiel valuta - ikke i bananer eller crypto - men gerne blive betalt i bananer og crypto hvis de har en værdi der svarer til det antal f.eks danske kroner du fakturerer
Igen - coinify.dk er en af flere muligheder der går i mellem - så du fakturerer i dkk - kunden vælger betalt i BTC - coinify omregner og lægger 5% oveni til sig selv - og fører dine DKK ind til dig omg og veksler omg BTC og lever så af de 5% som kort forklaret princip

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

GVs:

Du snakker om omregning, og den skal være der, at der altså skal faktureres i en egentlig valuta. Dvs jeg kan ikke bare skrive at A koster 0,5 crypto uden at der tillige er en "rigtig" pris. 

Det samme med bananer der skal kunne være en omregningspris? Ellers skulle jeg skære en 25% af en banan over og sende til Skat hver gang, sikke sunde de kunne blive :)

ja du må kun fakturere i en officiel valuta - ikke i bananer eller crypto - men gerne blive betalt i bananer og crypto hvis de har en værdi der svarer til det antal f.eks danske kroner du fakturerer Det  er sikkert en årsag til - at du ikke ser mange større webshops tilbyde det. 
Igen - coinify.dk er en af flere muligheder der går i mellem - så du fakturerer i dkk - kunden vælger betalt i BTC - coinify omregner og lægger 5% oveni til sig selv - og fører dine DKK ind til dig omg og veksler omg BTC og lever så af de 5% som kort forklaret princip

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 04:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, det kommer bare til at virke som et ekstra lag, så jeg kan ikke se fidusen, men nu kender jeg muligheden :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)