Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af stor bonus - skal man lave en ApS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation at jeg får en stor bonus udbetalt til eget firma.

Jeg har ikke et firma endnu, men jeg skal have lavet en til dette formål. Vil det give mening at lave en ApS hvorved der kun betales selskabsskat og så kan jeg lave udbytteskat de næste mange år da jeg ikke skal bruge pengene nu og her? Det vil da være bedre end at betale topskat.

Kan man så lade sit ApS investere pengene i aktie/fonde??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

toke_h:

Jeg står i den situation at jeg får en stor bonus udbetalt til eget firma.

Jeg har ikke et firma endnu, men jeg skal have lavet en til dette formål. Vil det give mening at lave en ApS hvorved der kun betales selskabsskat og så kan jeg lave udbytteskat de næste mange år da jeg ikke skal bruge pengene nu og her? Det vil da være bedre end at betale topskat.

Kan man så lade sit ApS investere pengene i aktie/fonde??

hvis det er bonus fra et lønmodtagerarbejde så vil det give slemme skatteproblemer at lade den udbetale til et ApS (og givet være ulovligt også fra firmaet der betaler) Kun hvis det er noget der er fra helt selvstændig virksomhed giver det mening MEN da den er optjent inden ApS vil du ikke kunne lægge den skattefrit i ApS
Ja ApS kan investere i aktier men hvis ikke indtægt kommer inde fra ApS egne indtægter, så er det ikke smart, for hvert år beskatte udbytter OG stigninger, også urealiserede (lagerskat) med 22%) og så kommer udbytte til en selv med 27-42% = langt det meste af aktieindkomsten bliver 56% topskat og en mindre den 40% så privat 27% er 40% i selskabet og 42% er 56% før pengene er i din lomme som frie

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Feb 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.


Det er en bonus ved salg af et firma. Dvs jeg er ansat i det firma der sælges (og er det fremover) men bonus er fra ejere til mig personligt og udbetales ikke igennem firmaet der sælges.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

toke_h:

Hej.


Det er en bonus ved salg af et firma. Dvs jeg er ansat i det firma der sælges (og er det fremover) men bonus er fra ejere til mig personligt og udbetales ikke igennem firmaet der sælges.

du skulle så gerne have haft det ApS god tid inden således at der ikke var tvivl om, at det var det ApS der havde udført arbejdet, ellers kan det ikke få en sådan bonus og det at du er ansat - vil give skat kombinationen. Jeg ville ikke gøre det uden enten en aut revisor der ville garantere noget - eller bindende svar fra skat. Skattekonsekvensen kan være meget dyr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Feb 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)