Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbytte i ApS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 21
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 


Jeg driver et ApS sammen med min partner. Han har 49% jeg har 51%.

Vi står og skal til, at dele udbytte. Vi vil gerne have det således, at vi uddeler udbytte på den måde, at jeg får 10.000,- og han får 50.000,- 

Men hvordan gør vi dette? Kan vi bare uddele det, selvom han har færre procenter end mig, så længe vi er enige om udbytten? Årsagen hertil er fordi, at han har omsæt væsentlig mere end jeg. 

Mvh.

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej det kan i ikke, med mindre i har stiftet med forskellige kapital-klasser.

I kan istedet hæve forskellig løn - hvis I er enige om det. Eller lad ham for en A-skattepligtig bonus pp 40.000, og så i hver får 10.000 i udbytte.

Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige nøjagtigt. 

Iøvrigt såfremt han omsætter mere end dig hvorfor belønne gennem udbytte. Der er måden som hanssing skriver og andre også. Evt. Højere løn.

Der skal ske en beskatning af udbyttet ligesåvel som lønudbetaling eller bonus, så hvorfor ikke kærer det gennem den vej, ellers må i ændrer vedtægterne og sørge for fordelingen er anderledes end den som i forevejen har

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, I kan dele det op i to klasser: A og B. Her kan I også fordele stemmer, som I vil. NEJ, det betyder ikke noget, hvordan I er stiftet, I skal blot ændre det ved en generalforsamling, evt. en ekstraordinær skrivebords-GF. Få hjælp fra revisor eller advokat, det er ren rutinearbejde for dem.

NEJ, løn og udbytte er skattemæssigt IKKE det samme. Til en vis grænse er skatteprocenten lav:

".. de første 56.500 kr. (2021) blive beskattet med 27% i udbytteskat. Er udbyttet mere end 56.500 kroner, skal du betale 42% i udbytteskat for det beløb, der er over 56.500 kr."

Se skattesatser her: https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2035568

En kringlet idé kunne måske være, at I begge modtager 56.500 i udbytte, og at I så efterfølgende kompenserer over lønnen. Overvej evt. provisionsløn, bonus o.lign.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)